Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Min son slog min sambo

Anonym (hans mamma) skrev 2012-05-14 13:49:42 följande:
    Vi fortsätter att kämpa på, i helgen hade vi ett möte här hemma. Sonen kan inte ta till sig de som sägs utan slår bakut, och blir tvärtomig. Jag och min sambo har bråkat så mycket om de här, de tär på vårat förhållande som bara den. En sak som stör min sambo så mycket är att när min son kommer in i rummet säger han Hej Mamma, trots att vi båda är där, eller igår bjöd han mig på en godis men inte min sambo. Min sambo känner sig mobbad av de, men min sambo glider in i bakrunden, håller sig tyst när min son är i närheten..så de är liksom bådas del. behövde bara få skriva av mig om de lite..känns som jag spricker snart!
    Jag tycker att du ska kämpa för att ditt barn får flytta in på särskilt boende. Tänk om han skadar din sambo allvarligt, hur skulle ni må då?

Han är ju inte mindre farlig för att han inte kan rå för det.
  • Anonym (A)
    Anonym (hans mamma) skrev 2012-05-14 14:16:21 följande:
    Sant A, förjävligt ont gör de men de är sant. Hade kommunen varit lite mera kvick och ta tag i saken hade de aldrig behövt gå så här långt. Vi ville de, men de är 5 månader sen de hände och de enda som hänt är att vi får samtal. Jag brottas med känsla och furnuft, inte så konstigt. De är min son. Men när de frågade vad vi trodde var bäst sa både jag och min sambo att min son flyttar. Men de ser ju helst att de bor hemma tills de slutar gymnasiet. Jag har inte så mycket kraft att kämpa med. Blir så less
    Gör en formell ansökan om särskilt boende enligt LSS till kommunen. Då måste de bevilja eller avslå. Om ni får avslag kan ni överklaga.
  • Anonym (A)
    Anonym (hans mamma) skrev 2012-05-14 14:24:46 följande:
    Jag var på lss för att ansöka om de, först hade hon ett möte med mig där jag beskrev vår situation sedan ett möte där sonen var med. Hon frågade honom om han vill flytta han svarade nej, då sa hon att de kommer knappast gå och få igenom en ansökan om han inte vill flytta :(
    Ni får göra ett försök att skicka in formell ansökan och vid avslag överklaga. Går det  så går det.

Skriv en ansökan om att ni mår jättedåligt, familjen håller på att gå sönder, ni är rädda i ert eget hem, ni är rädda att han ska skada någon i familjen allvarligt, vilket ju även skulle innebära negativa konsekvenser för din son. Han behöver mycket mer stöttning och uppstyrning än vad ni kan ge honom. Så det är ju för hans bästa. Ni är desperata och det känns akut.
Svar på tråden Min son slog min sambo