Inlägg från: Anonym (en pojk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (en pojk)

Det blir inget syskon... :-( Fler som kämpar?

Jag har en son på drygt 2 år. Jag har försökt sen han föddes med projekt syskon då han tog 11 månader att "baka". Det som faschinerar mig är det faktum att jag enbart blivit gravid EN gång, jag har alltså inga mf eller sånt i bagaget. Utan verkar helt enkelt ha svårt att bli gravid.

Men jag försöker inte tänka på det. Antingen blir det något eller inte, oavsett så har han redan en 8 år äldre halvbror så, syskon har han ju :). Men visst, jag vill, min dröm sedan jag var liten är 2 barn av samma kön - hyfsat tätt (2-3 år mellan).

• Anonym (en pojk)

Jag har nu bestämt mig för att i sommar gäller det, i sommar när vi fått våran nya lägenhet så ska det bli ett plus på stickan! Om jag så ska börja knapra med vitaminer och trixa med ägglossningstest så är det så det får bli. I augusti är det nämligen exakt 2 år sedan jag började försöka så tycker minsann att nu ska det bli något.

• Anonym (en pojk)

Har de perfekta namnen, längtar så de gör ont i mig. Och när man får höra att en annan släkting är gravid igen (hennes första är bara 5 månader) så blir man så svartsjuk. Jag skulle ju ha barn före henne, inte tvärtom.

På lördag ska jag ut och dricka (första gången på över året), men funderar på att testa med grav.test, vore ju min tur ;) att bli gravid denna månaden och få barn runt nyår igen, tror det är BIM-3 om jag utgår från förra menstruationen. Men jag brukar ju diffa 0-3dgr så det vet jag aldrig helt säkert ;) 

• Anonym (en pojk)

Tror jag är gravid.

Tog aldrig något test innan "festen", kände att det skulle ändå bara visa negativt. Men senaste två veckorna så har brösten växt (ömma, styva bröstvårtor på det), jag har blivit massivt mycket tröttare, känt ett litet lätt illamående (men inte spytt än, med min första spydde jag konstant från scratch)... och senaste dagarna har jag sprungit på toan och kissat konstant.

Jag vill testa. Men väntar tills löning, och testar då. Men även gubben min har lagt märke till alla tecken och han är också övertygad om att testet kommer visa plus.

Jag som skulle börja försöka aktivt i sommar ;) va tusan.  

Svar på tråden Det blir inget syskon... :-( Fler som kämpar?