• Chris01

    Utredning för upprepade missfall - någon som vill följas åt och stötta?

    Vi har försökt bli gravida i 10mån nu, har "lyckats" 3ggr men dessvärre fått MF/MA alla 3ggr också

    Slutade med p-piller i Jan och blev gravid på första försöket i feb, mf v.8 i Mars 2011.

    tidigt mf v.6 i aug

    MA v.13 i Nov (bekräftat i nov)

    Nu börjar vår utredning, vi har blivit kallade till blodprover och spermaprover imorgon, hyfsat snabbt för att vara innan jul och allt, läkartid och besök den 27:e dec. Bokat privat också då jag vill ha 2 åsikter. Fick progesteron sist när jag var gravid men hann nog inte komma igång med det ordenltigt enligt läkaren då man ska få det direkt när man plussar. Hon säger att man även kollar efter körtel/blodproppar i utredningen nu samt makens spermier.
    Är hans spermiehalt mindre bra så kan man göra en sköljning som rensar ur dem "sämre" och befruktar mig med dom bättre mot en frisk bebis. Jag är sjukt nervös!! Är så rädd nåt ska va fel på oss, rädd vi inte ska lyckas igen, rädd det ska ta tid, rädd vi ska behöva gå igenom en IVF resa, rädd vi måste adoptera till slut m.m.

    Denna tråden är till för dom som vill hänga med och uppmuntra, ge råd om man själv har varit med/är med i en utredning, vad man ska tänka på inför läkarbesöker, frågor, tips & råd, peppa, vräka ur sig hur man mår, prata om allt och inget, hur man känner om man kanske inte har någon/några man kan prata med, vill vara anonym och inte vräka ur sig hos familj hela tiden, allt allt allt!   Blir vi många så vore det kul, jag själv skulle vilja träffa andra som är med om samma sak så man inte känner sig så ensam som man gör just nu, det behöver absolut inte vara en negativ tråd eller nåt, en mer "uppmuntrande och rolig tråd" som kan innehålla allt ifrån PLUSS, BIM, ÄL, PRAT OCH TJÖT, UTREDNINGAR (såklart), VÄNTAN M.M... 

    Vi alla vill lyckas och håller tummarna för varandra! Hjärta         

  • Svar på tråden Utredning för upprepade missfall - någon som vill följas åt och stötta?
  • Familjen N

    Hej!
    Jag skrapades i juni och i juli var jag och lämnade blodprover i början på sep var jag hos en läkare som sa att alla proverna var bra och alla hormoner var i sin ordning. Hon kollade med VUL och klämde och kände ordentligt och även det såg bra ut, livmodern hade bra form äggledarna såg finna ut med många bra äggblåser som inom några dagar hade potential att släppa. Så i och med att allting såg bra ut och proverna var bra så var det endast kromosomtestet på mig och maken som skull göras, hon sa att det tar tid innan man får gå på ett sådant och det har det gjort! är ju snart 5 månader sedan jag var hos denna läkaren och har bara fått ett brev om att en remis är skickad.

    Nej, jag har inte fått någonting som ev. kan hjälpa en ny graviditet. Min läkare har inte nämnt någonting om det överhuvudtaget. Men jag har funderat på det.
    Förhoppningsvis så är anledningen till min historia att graviditeterna har varit för tätt.
    Blev gravid direkt efter preventivmedelsstop som slutade i MA v12 men hade småblödigt under större delen av graviditeten men fick inte konstaterat förrän då att det slutat växa. hade jätte struligt efter det, jag slutade aldrig att blöda! när jag väl fått rätt på det och fick ÄL igen så blev jag gravid direkt igen. Slutade i MF v5+0, började blöda v4+3. blev gravid direkt utan mens som slutade med skrapning v9 efter konstaterat att det inte fanns något foster, sk. ofostrig graviditet. Jag fick efter andra MF rådet att vänta 3 menstruationer innan vi försökte igen, men råkade bli gravid igen ( på vår semester där vi missade att skydda oss 1 gång). Så efter 3:e sa de också till oss att vänta tills jag haft mens 3 ggr. Så det gjorde vi och nu på 3 försöket så lyckades vi bli gravida igen och hoppas att denna ska hålla i sig hela vägen:)

    Jag är i dag i v4+1, testade positivt i söndags i v 3+2 (ÄL+9)
    och jag har en fin stegring på testerna och bra med symptom redan så jag är hoppfull, men mycket rädd!

    Vad skönt det var att skriva av sig här! att berätta igen denna jobbiga historia och för någon som är i samma sits och förstår!
    Va länge sedan nu som jag drog allt för någon och det känns skönt!

    Hoppas du får en trevlig julafton!

  • Chris01
    Familjen N skrev 2011-12-24 10:57:03 följande:
    Hej!
    Jag skrapades i juni och i juli var jag och lämnade blodprover i början på sep var jag hos en läkare som sa att alla proverna var bra och alla hormoner var i sin ordning. Hon kollade med VUL och klämde och kände ordentligt och även det såg bra ut, livmodern hade bra form äggledarna såg finna ut med många bra äggblåser som inom några dagar hade potential att släppa. Så i och med att allting såg bra ut och proverna var bra så var det endast kromosomtestet på mig och maken som skull göras, hon sa att det tar tid innan man får gå på ett sådant och det har det gjort! är ju snart 5 månader sedan jag var hos denna läkaren och har bara fått ett brev om att en remis är skickad.

    Nej, jag har inte fått någonting som ev. kan hjälpa en ny graviditet. Min läkare har inte nämnt någonting om det överhuvudtaget. Men jag har funderat på det.
    Förhoppningsvis så är anledningen till min historia att graviditeterna har varit för tätt.
    Blev gravid direkt efter preventivmedelsstop som slutade i MA v12 men hade småblödigt under större delen av graviditeten men fick inte konstaterat förrän då att det slutat växa. hade jätte struligt efter det, jag slutade aldrig att blöda! när jag väl fått rätt på det och fick ÄL igen så blev jag gravid direkt igen. Slutade i MF v5+0, började blöda v4+3. blev gravid direkt utan mens som slutade med skrapning v9 efter konstaterat att det inte fanns något foster, sk. ofostrig graviditet. Jag fick efter andra MF rådet att vänta 3 menstruationer innan vi försökte igen, men råkade bli gravid igen ( på vår semester där vi missade att skydda oss 1 gång). Så efter 3:e sa de också till oss att vänta tills jag haft mens 3 ggr. Så det gjorde vi och nu på 3 försöket så lyckades vi bli gravida igen och hoppas att denna ska hålla i sig hela vägen:)

    Jag är i dag i v4+1, testade positivt i söndags i v 3+2 (ÄL+9)
    och jag har en fin stegring på testerna och bra med symptom redan så jag är hoppfull, men mycket rädd!

    Vad skönt det var att skriva av sig här! att berätta igen denna jobbiga historia och för någon som är i samma sits och förstår!
    Va länge sedan nu som jag drog allt för någon och det känns skönt!

    Hoppas du får en trevlig julafton!
    Så ni har gjort en resa med andra ord, det känner jag igen. Hur länge har ni försökt förresten?
    Kul att du skrev igen förresten! Och grattis igen =) God Jul med, hihi. Nu får du inte dricka skumpa idag och nyår

    Vår resa började lite som er, vi slutade med p-pillerna och slutade skydda oss i Jan 2011, blev direkt gravid på första försöket i feb, vi trodde ju aaaaaaldrig det skulle gå så snabbt men sen fick vi mf i v.8 i slutet av mars, tillbaka mens exakt 4v senare, sista dagen i april minns jag.
    Blev rekommenderad att vänta 2 menstrationer innan vi försökte igen vilket vi gjorde faktiskt, aug blev jag gravid igen, 4+5 nåt så började jag blöda rejält mycket igen efter plusset och förstod det var mf, åkte dock in ändå för jag ville ha det i journalen ifall utredningen behövdes, vid det laget så visste jag ganska mycket om utredningar och vad som krävdes osv då jag var påläst.. =)
    Fick inga råd om att vänta eller nåt och vi försökte igen, också vid en semester komiskt nog som er och vi tänkte inte alls på det faktiskt utan bara levde som vanligt, åkte på semester, kom hem, åkte själv på semester med min mamma och där nere började jag bli illamående, trött som fan och orkade inget, hade molvärk i magen som jag trodde var mensvärk då jag skulle få min mens där nere.. inget kom.
    Kom hem och plussade, var då i 6+ nåt, gjorde vul hela vägen fram till v.12 nåt och i v.12 med det "sista" vul så att säga såg dom att hjärtat slutat slå, hade slutat slå bara några dagar efter senaste vul vi gjorde veckan innan..

    Skrapades 4dgr senare och nu är jag inne på 5:e veckan på tisdag sen skrapningen och idag fick jag en liten liten liten ljusbrun äcklig flytning ihop med slem som jag tror är början på mensen men ingen mensvärk (ska väl va glad jag slipper mensvärk på julafton, haha) och jag har stoppat in en tampong nu ifall det kommer mer senare, det är ju som sagt snart 5v sen så mensen borde komma nu eller när som iaf..

    Tror du man ska vänta 3mån som din läkare sa innan man försöker igen? För vi hade tänkt och börja försöka igen i Jan? Fast inget med ÄL-stickor eller nåt sånt, jag vill leva mitt liv samtidigt känner jag och orkar inte hålla på och "tänka" allt för mycket för jag ser hur andra kvinnor gör det och det tär ju på dom, orkar inte riktigt det. Men ska prata med läkaren som sagt på tisd och se vad hon tycker om tabletter och sånt jag kanske ska börja med redan nu..

    Jag hade knappt några symptom i första graviditeten, bara att jag åt mer än vanligt och ömma bröst, that´s it. 2.a graviditet hade jag inga heller då jag hann knappt vara gravid heller, haha.
    3.e dock var kanon jobbig, hade ALLA symptom, spydde och mådde så skit direkt i början, var as trött hela tiden och yrseln gjorde så jag svimma, åt inget alls och hade ingen aptit.
    ALLA sa ju till mig då "men ju mer symptom du har desto bättre" eller "har man haft 2mf så minskar riskerna för mf" ELLER "har man sett hjärtat så minskar riskerna för mf med 90%".. alla hade fel.
    Idag tror jag inte på nåt, när jag blir gravid igen så kommer jag varken känna efter eller prata om det, jag kommer träna och hålla igång som vanligt, leva som vanligt förutom dricka alkohol och äta vissa saker samt inte röka mer såklart. men allt annat ska fortsätta som vanligt.

    Jaha, nu får jag väl äta nåt litet så jag inte svimmar ihop sen =) God Jul på dig!                 
  • Familjen N

    Tack igen! nej, inge skumpa för mig detta nyåret förhoppningsvis :D
    Vi har försökt sedan juli 2010. MF kom inom 7 månader (november, april, juni).

    Haha, vad lustigt att ni också blev gravid under eran semester med tredje:)

    Jag litar inte heller på någonting som sägs runt graviditeter längre! Man slutar tro på allt som sägs och på vad kroppen säger till en. De förändringar som jag tänker göra denna gången är att ta det så lugnt jag bara kan, inte stressa eller bråka med någon :) vid andra MF så jobbade jag 16 timmars pass 2 dagar i rad och jobbade 10h 3:e dagen, sen började jag blöda 4 dagar senare och jag kände hur symptomen försvann ett efter ett :( och mina tester stannade efter dessa dagarna att öka. Vet ju att det antagligen inte hade med stressen att göra, men tänker inte riskera det.
    Sen har vi efter skrapningen i juni berättat för våra närmsta om vad som pågår. Vi gifte oss i Maj 2010 så många frågar ju naturligtvis om det är barn på G. Den pressen klarade vi tillslut inte av så vi berättar för de som är oss närmst om det kommer på tal. Har även berättat för mina kolleger på jobbet(3st) då vi är väldigt tajta och jag litar på dem. Det är också jätte skönt nu att de vet vad som pågår när jag är gravid igen.

    Men som du sa så försöker man ta en dag i taget, leva på som vanligt med enda förändringen att tänka på att stressa mindre. Jag kommer heller inte vilja ha ett VUL förrän tidigast i V 9. Vill inte ha fler kanske svar som att det kan vara för tidigt för att se, gå hem och vänta 2 veckor så får vi se igen! Hatar det!
    Sen vet de ju inte hur passa skadligt det är för fostret med tidiga UL. Det ända som hittills är bevisat är att det finns en ökad tendens till att barn vars mödrar gjort många UL föds vänsterhänta :) så inget allvarligt direkt, men det forskas mycket om konsekvenserna runt UL tidigt i en graviditet. Så om jag går så långt som till v 9 så är de det absolut tidigaste jag vill kolla, gärna vänta till runt vecka 10-12. Sen är det samma med när de kollar blodflödet runt fostret, det ville min läkare inte göra på fösta VUL:et under 3:e graviditeten då det kunde skada ett ev. foster. därför gjordes det bara 2:a VUL:et ca 2 veckor senare när de fortfarande inte kunde se ett foster, men såg att allt annat vuxit.

    Oj vad långa våra inlägg blir :) haha!
    Jaja, nu för väll jag gå och umgås med familjen :)

    Kolla med din läkare vad hon tycker med att vänta ett tag. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att säga om det fungerar eller inte med hoppas gör jag :) Det låter logiskt i alla fall :D

  • Chris01
    Familjen N skrev 2011-12-24 12:09:11 följande:
    Tack igen! nej, inge skumpa för mig detta nyåret förhoppningsvis :D
    Vi har försökt sedan juli 2010. MF kom inom 7 månader (november, april, juni).

    Haha, vad lustigt att ni också blev gravid under eran semester med tredje:)

    Jag litar inte heller på någonting som sägs runt graviditeter längre! Man slutar tro på allt som sägs och på vad kroppen säger till en. De förändringar som jag tänker göra denna gången är att ta det så lugnt jag bara kan, inte stressa eller bråka med någon :) vid andra MF så jobbade jag 16 timmars pass 2 dagar i rad och jobbade 10h 3:e dagen, sen började jag blöda 4 dagar senare och jag kände hur symptomen försvann ett efter ett :( och mina tester stannade efter dessa dagarna att öka. Vet ju att det antagligen inte hade med stressen att göra, men tänker inte riskera det.
    Sen har vi efter skrapningen i juni berättat för våra närmsta om vad som pågår. Vi gifte oss i Maj 2010 så många frågar ju naturligtvis om det är barn på G. Den pressen klarade vi tillslut inte av så vi berättar för de som är oss närmst om det kommer på tal. Har även berättat för mina kolleger på jobbet(3st) då vi är väldigt tajta och jag litar på dem. Det är också jätte skönt nu att de vet vad som pågår när jag är gravid igen.

    Men som du sa så försöker man ta en dag i taget, leva på som vanligt med enda förändringen att tänka på att stressa mindre. Jag kommer heller inte vilja ha ett VUL förrän tidigast i V 9. Vill inte ha fler kanske svar som att det kan vara för tidigt för att se, gå hem och vänta 2 veckor så får vi se igen! Hatar det!
    Sen vet de ju inte hur passa skadligt det är för fostret med tidiga UL. Det ända som hittills är bevisat är att det finns en ökad tendens till att barn vars mödrar gjort många UL föds vänsterhänta :) så inget allvarligt direkt, men det forskas mycket om konsekvenserna runt UL tidigt i en graviditet. Så om jag går så långt som till v 9 så är de det absolut tidigaste jag vill kolla, gärna vänta till runt vecka 10-12. Sen är det samma med när de kollar blodflödet runt fostret, det ville min läkare inte göra på fösta VUL:et under 3:e graviditeten då det kunde skada ett ev. foster. därför gjordes det bara 2:a VUL:et ca 2 veckor senare när de fortfarande inte kunde se ett foster, men såg att allt annat vuxit.

    Oj vad långa våra inlägg blir :) haha!
    Jaja, nu för väll jag gå och umgås med familjen :)

    Kolla med din läkare vad hon tycker med att vänta ett tag. Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med att säga om det fungerar eller inte med hoppas gör jag :) Det låter logiskt i alla fall :D
    God fortsättning på dig! Var julen bra? =)
    Vår var helt kaotiskt men bra! Firade jul och juldagen hemma hos oss så i 2-3dgr har vi haft det fullt hus här.. vakna till liv efter gårdagen för 1h sen och ska snart äta tänkte jag, blev hårt igår Men skoj! haha.
    Har massa massa julmat och julgodis/efterätter kvar så det finns lite mat för veckan, haha.

    Har läkartid imorgon 9.00 så svärmor ska faktiskt följa med, hon är sköterska och vet om allt vi har gått igenom på snart 11mån så hon ville följa med och kanske ställa frågor jag glömde bort osv, hon ska nog med på den 24:e jan jag fick tid också, känns bra då hon är ganska insatt i det hela. Min mamma bor 1h ifrån oss så hon har inte samma möjlighet och ta sig fram och tillbaka hela tiden så därför är hon glad svärmor är nära mig. Mammor =) man är 26år och fortf är dom efter en, maken är snart 33! haha! Söta.
    Vi kommer nog vara likadana sen

    Hur är det för dig? Allt lugnt fortf och fullt gravid hoppas jag? Hur är dina symptom denna gången?
    En fråga, hur va din dina symptom dom andra gångerna?

    Jag lyssnar inte längre, jag kommer göra exakt som dig, jag slutade på mitt heltidsjobb i okt då det var så mycket stress (visste inte jag var gravid dock) och ansvar som jag inte skulle ha egentligen så jag gick ner i vikt och mådde skit, jobbade 12-13h om dagen liksom så det blev mycket. Sen nu i jan börjar jag jobba på en ny tjänst som endast är 35-40% och då har jag inte långa dagar eller veckor heller då vi endast jobbar 4dgr/veckan dessutom. Sen om jag plussar snart igen så kommer jag inte heller göra nåt VUL förens i v.9 minst för samma orsakt som dig, orkar inte med "kom tillbaka om 2v igen, för tidigt!" kommentarerna mer. Dom är bara för nervösa och man kan inte tänka på nåt annat sen!
    När är du i v.9? När ska du på VUL?

    En fråga bara till er båda, jag fick "mens" i 4-5h igår, det är ju 5v sen jag skrapades så det är tid för mensen men det kom pytte lite röd blödning med klumpar i och en gång när jag gick på toa så kom det en stor "klump" ur tampongen när jag drog ut den och sen var allt över, ca 4-5h hade jag tampongen inne och det var all mens jag hade..? Vad tycker ni?

    Hoppas ni har en bra kväll.               
  • bubblan73

    Hej!

    Har haft 5 missfall och genomgått utredning. har nu en dotter på snart 4 år och en i magen. Jag startade en tråd i samma ämne som du för ca 4 år sedan, som fortfarande lever! Där finns tips och råd om utredningar, behandlingslista etc. Kika gärna in där! Se länken:

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html

  • Chris01
    bubblan73 skrev 2011-12-26 19:09:39 följande:
    Hej!

    Har haft 5 missfall och genomgått utredning. har nu en dotter på snart 4 år och en i magen. Jag startade en tråd i samma ämne som du för ca 4 år sedan, som fortfarande lever! Där finns tips och råd om utredningar, behandlingslista etc. Kika gärna in där! Se länken:

    www.familjeliv.se/Forum-11-261/m51510686.html

    Hej! Tack för tråden, ska in och kika lite.. ska träffa läkare imorgon och den 24:e jan, behöver lite tips inför frågor osv som jag kanske inte tänkt på.

    Grattis till BF snart =) 
  • Familjen N
    Chris01 skrev 2011-12-26 19:03:58 följande:
    God fortsättning på dig! Var julen bra? =)
    Vår var helt kaotiskt men bra! Firade jul och juldagen hemma hos oss så i 2-3dgr har vi haft det fullt hus här.. vakna till liv efter gårdagen för 1h sen och ska snart äta tänkte jag, blev hårt igår Men skoj! haha.
    Har massa massa julmat och julgodis/efterätter kvar så det finns lite mat för veckan, haha.

    Har läkartid imorgon 9.00 så svärmor ska faktiskt följa med, hon är sköterska och vet om allt vi har gått igenom på snart 11mån så hon ville följa med och kanske ställa frågor jag glömde bort osv, hon ska nog med på den 24:e jan jag fick tid också, känns bra då hon är ganska insatt i det hela. Min mamma bor 1h ifrån oss så hon har inte samma möjlighet och ta sig fram och tillbaka hela tiden så därför är hon glad svärmor är nära mig. Mammor =) man är 26år och fortf är dom efter en, maken är snart 33! haha! Söta.
    Vi kommer nog vara likadana sen

    Hur är det för dig? Allt lugnt fortf och fullt gravid hoppas jag? Hur är dina symptom denna gången?
    En fråga, hur va din dina symptom dom andra gångerna?

    Jag lyssnar inte längre, jag kommer göra exakt som dig, jag slutade på mitt heltidsjobb i okt då det var så mycket stress (visste inte jag var gravid dock) och ansvar som jag inte skulle ha egentligen så jag gick ner i vikt och mådde skit, jobbade 12-13h om dagen liksom så det blev mycket. Sen nu i jan börjar jag jobba på en ny tjänst som endast är 35-40% och då har jag inte långa dagar eller veckor heller då vi endast jobbar 4dgr/veckan dessutom. Sen om jag plussar snart igen så kommer jag inte heller göra nåt VUL förens i v.9 minst för samma orsakt som dig, orkar inte med "kom tillbaka om 2v igen, för tidigt!" kommentarerna mer. Dom är bara för nervösa och man kan inte tänka på nåt annat sen!
    När är du i v.9? När ska du på VUL?

    En fråga bara till er båda, jag fick "mens" i 4-5h igår, det är ju 5v sen jag skrapades så det är tid för mensen men det kom pytte lite röd blödning med klumpar i och en gång när jag gick på toa så kom det en stor "klump" ur tampongen när jag drog ut den och sen var allt över, ca 4-5h hade jag tampongen inne och det var all mens jag hade..? Vad tycker ni?

    Hoppas ni har en bra kväll.               
    Haha. ja, man kan känna sig väldigt liten i bland när mamma är inblandad :) Och ja, vi kommer nog vara lika dana :)

    Jo då, allt är bra med mig hittills :) fotfarande gravid och inget blod :)  den 27/1 kommer jag vara i V9+0 så någon gång runt där vill jag göra VUL.
    Denna gången är mina symptom:
    från ca 4 dagar efter ÄL fick jag ömma bröst, Började känna av att det sträckte i ligamenten när jag reste mig upp hastigt ca ÄL+7 (Min BIM dag) .
    ÄL+9 fick jag mitt plus, jätte svagt men fullt synligt.
    Äl+10 hade det blivit riktigt starkt :) Började känna mig tröttare än vanligt.
    ÄL+12 började jag känna av "mensvärk".
     ÄL+14 smått illamående under senare dagen och kvällen. Speciellt när jag ska sova. Kissar oftare. (även på nätterna)
    ÄL+15 riktigt ömma bröstvårtor som gör jätteont om jag råkar nudda dem. Och jag har sen några dagar tillbaka blivit trött i ryggen om jag står upp en längre stund, vet ej om det är ett symptom men det är jobbigt :)  I dag är jag på ÄL+17 och har alla symptom kvar :)

    Jag har efter skrapningen haft en riktigt kort lutealfas (5-7 dagar) så därför jag skriver allt i ÄL+ och inte i BIM :)
    Så riktigt tur att jag överhuvudtaget har blivit gravid igen.

    Första grav. symptom: smått ömma bröst och lite tröttare än normalt. Igen mensvärk, inget illa mående och pluset kom en vecka efter jag skulle haft min mens och det var sagt och stegringen var sakta. Småblödningar ofta.

    Andra grav. symptom: plussade på ÄL+11. Illamående och metall smak i munnen samt lite ömma bröst.Ingen mensvärk.  Hade bara symptom dagen innan jag plussa och 2 dagar till, sen försvann de och jag fick ont långt ner i ryggen som ilningar som gick runt höfterna. några dagar senare började jag blöda.

    redje grav. symptom: Ganska ömma bröst direkt. Plussa 4veckor och 2 dagar efter MF. Metall smak i munnen. Inte alls trött, ingen mensvärk men kändes en del i ligamenten när jag ställde mig upp. Mådde smått illa under några dagar på morgonen. Brösten gjorde riktigt ont i någon vecka, men i ca vecka 8 så försvann alla symptom jag känt av och i vecka 9 konstaterades att det inte fanns något foster. Men jag blödde inte mer än brun flytning vid 2 tillfällen som varade under 1 dag bara.

    Så som du fick med blödning i helgen fick jag också ca 5 veckor efter skrapningen. Trodde det var mens, men såg att det var rester av graviditeten som kom ut. (var en hinna) så jag ringde KK så jag fick komma tillbaka på UL och det var kvar rester (men hon trodde först det var en ny graviditet!) Men ca 1 vecka senare fick jag min mens och då kom resten ut precis som hon trodde det skulle göra. men jag var nog på KK och lämnade blodprover och graviditets test 5 ggr innan jag "friskförklarades" .

    Så nu blev det långt igen :) men vad gör det.

    Bubblan73: tack för trådtipset. ska kolla där. Grattis till din dotter och kommande bebis!
  • Chris01
    Familjen N skrev 2011-12-26 22:19:24 följande:
    Chris01: Glömde önska dig lycka till i morgon.  Bra att svärmor följer med :)
    Idag var jag hos den underbara läkaren! Hon känns så positiv och peppande, älskar det med henne.

    Vi gjorde UL på mig, äggstockarna såg bra ut och jag blödde lite, hon trodde det kunde va lite rester eller så är det en mini mens som hon kalla det, hon sa jag kan blöda lite till om några dgr igen. Hon kunde se lite äggblåsor på mina äggstockar så ÄL är nog på gång inom 1-2v sa hon, skönt allting är normalt igen i min kropp!

    Fick utskrivet trombyl som jag började med idag, lägsta dosering till att börja med då hon inte fått min kopia på journalen ännu och har begärt den, ska kolla mina blodprover först och se om det fattas nåt eller behövs högre dosering inom trombylen, hon sa jag ska ta dom iaf fram tills jag föder och kanske det kan behövas en spruta senare också. Men nu ska jag ringa henne när jag är gravid igen och om inget sker med blodprover (något nytt/fattas nåt) så är det bara och köra på igen!

    Kände mig glad och positiv igen, nu ska det sexas lite varann dag hemma hos oss sa jag till maken när jag ringde honom, hahaha Hoppas bara det inte tar föööör lång tid denna gången att bli gravid igen!

    hur mår du? =)       
  • Familjen N

    Vad härligt med en bra läkare!

    Skönt att det såg bra ut :)
    Tänk vad kroppen är duktig på att återställa sig!

    Vad tar man trombyl för?

    Jag mår bra :) Mådde pest i morse fram till tre i dag men har nu mått bra så det har skiftat sen dagarna innan då jag mått illa på kvällarna. men dagen är ju inte slut än så ska inte ropa hej :)
    Är också mer trött i dag.

    Hoppas hoppas att ni snart blir gravida igen!

    Krama om och grattis till att du återhämtat dig så bra fysiskt! Känns alltid bra :)

Svar på tråden Utredning för upprepade missfall - någon som vill följas åt och stötta?