Inlägg från: canmamma |Visa alla inlägg
  • canmamma

Lära 3-åring sova hela nätterna i egen säng

Min treåring somnar själv på sitt rum och vaknar sedan ganska ofta under kvällen och natten. Fram tills jag går och lägger mig så nattar jag om honom i hans säng - ligger bredvid eller så - men sedan orkar jag inte springa utan han får komma över (via toaletten). Han sover kloss intill mig och mycket lugnare än när han är i sin egen säng. Jag har ingen aning om hur jag ska få honom att sova i sin egen säng hela natten. Han gjorde det under några månader när han var drygt 2 1/2 år, men det är det slut med. Han är också så supersöt och go att han har mig helt virad runt sitt lillfinger... Hur kan man motstå "Men jag älskar dig ju sååå mycket mamma! Och saknar dig så!" med tårar i ögonen och darrande underläpp... Skulle smälta en sten! Chanslös, är jag...

Med storebrorsan sov jag och hans pappa varannan natt i hans säng tills han sov natten igenom där, men han sov som en liten propeller så det var det enda sättet för oss att få sova åtminstone varannan natt. Lillkillen är lättare att sova med och vi är väl helt enkelt inte tillräckligt motiverade att göra om det.

Läser med spänning andras råd! 

Svar på tråden Lära 3-åring sova hela nätterna i egen säng