• ingae

    Syskon

    Vi har haft lyckan att, trots att min man inte kan bli biologisk pappa, få två underbara barn. Den äldsta är Landstingsfinanisierad, den yngsta egenfinansierad. Båda på Karolinska Universitetssjukhuset i Huddinge. Barnen har samma donator. Det kan kännas girigt att önska, men vi vill så gärna ha ett barn till och vände oss därför till kliniken igen. Vi har nu testat negativt på försök med fryst embryo och fick då informationen om att nu blir det inga fler syskon.

    Områdeschefen hävdar att de inte har rätt att ge hjälp till mer än två barn. Detta ska ha beslutats av politikerna. Jag hittar själv ingen information om detta och de själva hänvisar till ett PM, som de själva har skrivit.

    Är det någon här som vet var jag kan vända mig för att få hjälp vad som egentligen är sagt och beslutat? Jag fyller 39 i vår och känner att tiden börjar rinna ut...

    //I

  • Svar på tråden Syskon
  • Neod2

    Det ska visst finnas möjlighet i vissa fall att få ett tredje barn på karolinska huddinge OM donatorn bara hjälp nåt enstaka par, det sa en av ansvariga där i allafall.

  • ingae

    Till oss nämndes inget om donatorns ev "barnkullar". Jag orkar hur som helst inte tjafsa, utan har nu vänt mig till Umeå. Började spraya för några dagar sedan och ser med spänning fram emot fortsättning. Spermierna har redan transporterats upp, det var inga som helst problem?!

Svar på tråden Syskon