• Jayt

Vi som försökt ett tag utan plus

Usch din stackare! Det är svårt att sätta sig in i din situation men jag lider med dig. Jag antar att dina kollegor inte vet något?

• Jayt

Pastell: vad marigt att mensen ska hålla på och krångla! Hoppas dock att den ska fortsätta hålla sig borta och att du plussar :)

Tack förresten. Ska försöka vara lite aktiv nu men ibland är det skönt att försöka stänga.

JZ79, men vad kul!! Det är ju världens chans! Önskar er lycka till!

Den där progestronkrämen vad är det?

• Jayt

Pastell: haha vad skönt att du känner glädje inför mensen! Men jag förstår dig, det är jobbigt att vänta!

Nu har jag läst om krämen på länken du skickade men på vilket sätt ska den kunna hjälpa med att bli gravid? Funderar dock på att köpa den till min kära mor som har kommit i klimakteriet.

• Jayt

Nu har jag läst lite. Ni som ska testa krämen vet ni att ni har progestronbrist? Är det något man testas för?

• Jayt

Maramina: Jag är också lite rädd för att mixtra allt för mycket med kroppen. Jag ska få mina sista provsvar på tisdag och om allt ser bra ut vet jag inte om jag ska hålla på och testa olika saker eller vi bara ska köra på som vanligt.

• Jayt

Förlåt för att jag inte svarar på någons inlägg utan bara kommer och tar en massa plats.
    Idag är jag så jävla trött på denna väntan!! Jag vill bara få bli gravid, varför går det inte?? Samtidigt som jag undrar varför anklagar jag mig själv. Har gått upp en del i vikt och sitter då och anklagar mig själv att det är därför det inte går. Jag har alltid tränar och haft en sund vikt (aldrig smak men inte överviktig) men nu har jag tappat allt! Känner mig värdelös! Det har blivit som en ond cirkel. Jag vill ta tag i vikten men sen kommer dippar som idag och känner bara att jag skiter i allt, det blir ändå inget!
    Skitdag och skitbarnlöshet och skitvikt!!!

• Jayt

Försöker, tyvärr handlar det om rätt många kilon och det är det som gör mig så arg på mig själv. Gick flest upp i vikt när jag slutade med mina ppiller sen fortsatte viktuppgång när det inte blev någon bebis, mycket tröstätande. Har ett bim som ligger på 31 idag vilket inte är okej någonstans. Mensen och Äl funkar som det ska men när vi var på första läkarbesöket för en månad sen pratade hon väldigt mycket om min vikt och jag har totalt hängt upp mig på det.

• Jayt

Stora My, jo det är väl det som har varit tanken. Men jag vet inte varför jag inte hittar motivationen. Sitter här och grinar och bara känner mig allmänt värdelös som varken lyckas bli med barn eller gå ner. Jag hoppas jag vaknar i morgon och mår mycket bättre för det här suger!

• Jayt

Försöker: Jag vet att min kropp mår bäst av att äta helt vanlig mat med lagom mycket kolhydrater och fett och jag äter rätt bra men det som slarvas med är godis och snacks så det är där jag måste börja. Har köpt proteinpulver som hjälper kroppen att bygga muskler och förbränna fett så jag måste köra hårt på gymmet nu så det händer något.
    Som du skrev så tror jag att bara jag börjar gå ner blir det lättare.

Jag vet att det inte behöver bero på min vikt men det är så hink lätt att anklaga sig själv.
    Men idag mår jag bättre. Behövde väl bara gråta ut lite :)

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus