• Anonym (nej)

Favoritbarn?

Usch. En massa hemska minnen väcks till liv. i min släkt har det favoriserats till höger och vänster. En mormor som tyckte om den, men inte den osv (hon tyckte om mig). En mamma som har en rangordning på sina barn (och jag är längst ner). osv. Jag hatar sånt. Hur kan man göra så mot sina barn?

Jag har två barn och jag älskar dem på olika vis. Nummer två och jag är otroligt lika, samma humor mm, så vi har mycket bättre kontakt. Men jag hoppas att jag älskar dem och respekterar dem lika mycket. Jag vill inte att de ska få uppleva samma som jag fått. Att bli mer eller mindre ratad av sin egen mamma.

Svärmor och svärfar försöker vara rättvisa, men om de tycker mer om någon vet jag inte. De visar inget i alla fall. Min mamma pratar sig varm om ett barnbarn. Så obetänksamt att göra så. Hur man känner kan man kanske inte rå för, men man kan göra sitt bästa för att dölja det i så fall.

Men det är väl naturligt att man tycker mer om sina egna barn än bonusbarn. Har aldrig haft några, så jag vet inte hur jag skulle känna.

Svar på tråden Favoritbarn?