• juff

Favoritbarn?

Jag googlade fram denna diskussion för jag var bekymrad om jag älskar ena gossen mer än de andra. Har tre söner och de är... kan inte säga natt och dag eftersom de är tre. Men de är väldigt olika varandra. Den mittersta är jag mest bekymrad över. Han är pajasen som vill göra alla glada och ställer till det ganska ofta. Han är tuff men väldigt otrygg vad beträffar ensamhet, död och dylika saker. Han lämnar vid gonattsagan och grubblar på saker som boken egentligen inte handlar om och kan vara väldigt olycklig och otrygg medan de andra redan drar stockar. (Och nu talar jag om sagoböcker)

Efter att ha läst vad andra tänker här tror jag nog det är öppenheten han har som får mig att vara rädd att jag skulle favorisera honom. Jag tror nog att det mera handlar om sättet pojkarna är, jag försöker ge det de vill ha mest av och han vill ha ömhet och trygghet. Denna ömhet förknippar jag kanske mera med kärlek än de djupa diskussionerna med storbrorsan och billekarna med lillbrorsan.

Eller så kan det vara en tids-sak. Just nu bekymrar jag mig mera för mittpojken i morgon är det någon annan.

Jag hoppas verkligen inte dylika saker lyser igenom och någon av barnen skulle känna sig mindre älskad än en annan, för min kärlek för dem är iallafall oändlig och kan inte mätas.

Såhär "tror" jag det är i mitt case  i allafall.

Svar på tråden Favoritbarn?