Tenta-panik. Kan knappt andas...
Känner igen mig. Jag är oftast rätt duktigt på att försöka hålla mig lugn inför tentor, men har svårt att plugga till den jag har på onsdag. Det är som tur är en rätt liten tenta, men ändå. Men jag minns när jag skrev en tenta för ett år sen. Jag hade gjort en massa gamla tentor, men det kändes som om jag inte klarade av att räkna ett enda tal själv utan att kolla i facit och var rädd för att jag skulle köra tentan (och jag brukar oftast köra tentor, har väldigt svårt att veta hur jag ska plugga för att nått ska fastna). Men jag fick högsta betyg och hade nästan inte gjort något fel alls.
Försök ta det lugnt. Det är skitsvårt, jag vet, men försök i alla fall. Ta en bit av övningstentan i taget. Försök lära dig en fråga innan du går vidare till nästa, försök inte lära dig hela tentan på en gång.
Finns det något gemensamt för de flesta frågorna? När jag skrivit tenta i mekanik är det oftast samma formler som dyker upp, då har jag skrivit upp all på ett papper för att skilja ut dem och ha lättare att minnas.
Jag tror nog att det kommer gå bra!