Tack ALLA för er svar!
Då vet jag lite hur jag ska göra och att jag kan vänta med att köpa kläder! Det är ju så snabb leverans idag, kan ägna mig åt att köpa lite filtar så att man har något till bebis. Man vill ju förbereda sig lite mentalt på vad som ska komma och vill inte stå helt utan den dagen bebis kommer. Men klädväg är svårt eftersom jag vet inte om bebis kommer imorgon eller om 13 veckor...
mina12 skrev 2011-12-19 21:29:33 följande:
Vi hade inga kläder på vår dotter så länge hon låg i kuvös, men när hon fick ligga i värmesäng så kunde vi börja klä på henne lite kläder. Det vi använde var omlottbodys, byxor utan fot och strumpor. Utan fot, för att hon hade "larmgrejen" kring foten. Om barnet inte har CPAP så kan man behöva tunna mössor också ifall barnet har svårt att hålla värmen. Sjukhuset har oftast lite kläder, men de brukar inte vara så roliga... Vi använde också egna filtar så fort hon kom ur kuvösen. Det känns lite personligare än sjukhusets. Absoluta favoritfilten var pop's randiga som blir jättemysig om man torktumlar den efter tvätt.
Nu är förhoppningsvis ditt barn friskare och större än vår dotter, då hon kommer födas senare. Hon var 2mån när hon kom ur kuvösen och på sin första body hade hon storlek 32.
Hoppas det var lite svar på dina funderingar, annars fråga vidare
Vill du berätta varför din bebbe kommer komma tidigt?
Hej!
När jag kom in på kontroll (v 19+3) så var jag öppen 1cm och hade utåtbuktande foster hinna på 20mm, hade öppnat mig tyst även denna gången, så det blev akut cerclage operation och fosterhinnen stoppades tillbaka. Åkte hem i sängläge i 2 veckor och kom tillbaka på kontroll igen där det visade sig att fosterhinnan trängt sig igenom cerclaget på 5mm i blåsa på 20mm igen och fick stanna kvar på sjukhuset i sängläge, så har ligger jag och hopppas på att dagarna och veckorna ska gå och att ingenting mer ska hända. Men det kan gå fort om jag får någon bakterie, vattenavgång, eller "farliga" sammandragningar.
milagoss.blogg.se