• Svar på tråden Jesus har aldrig funnits...
  • Robyn

Jag såg precis artikeln i Aftonbladet. Alla har rätt till en åsikt, men jag är övertygad om att Jesus fanns (undrar om ovanstående artikel är i samma nivå som Dan Browns teori i Da Vinici koden...).

• Suzanna

Klart att Jesus har funnits

• Sandreli

Har full respekt för de som inte tror att Jesus funnits
    Tror själv på att han fanns, tror att hans utseende inte var ett dugg likt det som skildras i målningar, filmer och serier.
    "Tror" är keyword här, det är min tanke, och den håller jag på, trots att jag personligen inte har några hårda bevis på det hela. Jag är lycklig i min lilla tro

• NizzY

Klart att han fanns, han var knappast dock på det viset som den katolisk akyrkan vill oss att tro på men en människa , en man Jesusu fanns jo säkert , en duktigt talare, "profet" en kärleksfull person som spred kärlekes bud men han var knappast guds son , för om gud finns kan man jo diskutera

• Alvi

OJOJ; Nizzy, Det där är EXAKT mina tankar! Tack, då slapp jag pränta ner dem....!!

• Alda

tror absolut att jusus fanns.
    han är en historisk person så allt som sägs om honom kan ha berättats fel, men helt klart fanns han och spred kärleksbudskap på jorden.
    frågan om gud finns/fanns är däremot svårare!

• Ciccin3

Jag har alltid trott att han funnits, men aldrig trott på någon Gud, är ateist.

Däremot så tänker jag kolla upp det där lite närmare, för jag tycker det låter intressant.

• Andrundrun

Nej, Jesus har aldrig funnits.

• Andrundrun

Nej, Jesus har aldrig funnits.

Svar på tråden Jesus har aldrig funnits...