Inlägg från: tisteln |Visa alla inlägg
  • tisteln

hur mycket mat ger ni katten?

Våra katter har torrfoder framme dygnet runt (Eukanuba) och i snitt äter de 80g/dygn/katt.

(jag väger matskålarna varje gång jag fyller på dem och för bok - ifall något skulle bli annorlunda kan man säga det till vetrinären)

Blötfoder får de som godis - typ julafton, födelsedagar, om vi har haft gäster (de är så skygga att de gömmer sig mest när det är okända hemma hos oss - och det blir inte så ofta, kanske 10 ggr per år...).

Blötfoder - det är en burk katt-tonfisk som de delar på (vi har fem katter) 

Skulle aldrig ge våra älsklingar dåligt torrfoder eller blötmat till vardags - det är inte bra för dem (säger i alla fall vår vetrinär och de jag känner som jobbar på djurparken...) 

• tisteln

Jag vet att 80g /dag och katt inte är så mycket för vuxna katter som springer ute om dagarna, men det finns alltid mer i skålarna än de äter upp - ska aldrig vara tomma skålar!!!

• tisteln

Blötmat är till största del bara vatten - det får de i vattenskålen. 

Tror du behöver tala med en vetrinär...

blötfoder är  inte bra för katter (därför får våra det så sällan och så lite)

• tisteln

Jag tror jag litar på vetrinärerna på djurparken och de vetrinärer jag har kontakt med här där jag bor. 

Svar på tråden hur mycket mat ger ni katten?