hur mycket mat ger ni katten?
Hur mycket torr resp blöt mat ger ni era katter på en dag?
Hur mycket torr resp blöt mat ger ni era katter på en dag?
Torrfoder har de tillgång till dygnet runt. Blötmat får de morgon och kväll.
torrfoder står framme 24/7, blötfoder på kvällen. (dom vill inte ha på morgonen)
Bara torrfoder och han har fri tillgång hela dagen och äter väl en liten skål per dag ungefär.
På morgonen och kvällen får de ca 1-1,5 matsked blötmat var, torrfoder får de en till två gånger om dagen ca 1-2 matskedar. Då det inte går att ha torrfodret framme, lillkatten äter upp allt...
Fri tillgång på torrfoder till alla tre katterna. Ger blötmat morgon och kväll. Mjau kyckling.
De får ca 1 dl blötmat var per dag. De är ungkatter på 4 resp 6 månader.
Vi följer rekomendationen på baksidan paktetet, nu när det är vinter drar vi ner lite till för att de inte rör sig så mycket.
Annapanda: OJ!!! Det låter ruskigt lite. Är du säker på att den får i sig det den behöver?
Våra katter har torrfoder framme dygnet runt (Eukanuba) och i snitt äter de 80g/dygn/katt.
(jag väger matskålarna varje gång jag fyller på dem och för bok - ifall något skulle bli annorlunda kan man säga det till vetrinären)
Blötfoder får de som godis - typ julafton, födelsedagar, om vi har haft gäster (de är så skygga att de gömmer sig mest när det är okända hemma hos oss - och det blir inte så ofta, kanske 10 ggr per år...).
Blötfoder - det är en burk katt-tonfisk som de delar på (vi har fem katter)
Skulle aldrig ge våra älsklingar dåligt torrfoder eller blötmat till vardags - det är inte bra för dem (säger i alla fall vår vetrinär och de jag känner som jobbar på djurparken...)