• Anonym (Jessica)

Kajsa Bergqvist är lesbisk. Så glad för hennes skull!

Läste precis på Aftonbladets-hemsida att Kajsa Bergqvist kommit ut med att hon har en flickvän som hon lever med och är väldigt förälskad i. Kan inte bli gladar för hennes skull. Helt rätt att kunna trivas med sitt liv och inte hålla inne på lyckan. 

Ville bara skriva detta och kanske visa att vi stödjer Kajsa! 

• Svar på tråden Kajsa Bergqvist är lesbisk. Så glad för hennes skull!
  • Anonym (Lars)
    sahara sahara skrev 2011-12-21 11:45:38 följande:
    Vi behöver inte ikoner och ideal - men väl förebilder, någon som visar att vi inte är ensamma. Minns ni Agnes i Fucking Åmål? Sverige är fortfarande fyllt av såna tonåringar. Fatta vad det kan innebära att få se att man kan bli vuxen och lycklig och lyckad "trots" att man är homo? Anton Hysén och Victoria Svensson och Kajsa Bergqvist visar att det är okej att vara homo och gilla sport.

Och jo, det kan fortfarande vara en stor grej. Visst skriver vi snart 2012, men det betyder inte att det skämtas om bögar i omklädningsrummen.

Nu tror inte jag att just Kajsa Bergqvist verkar behöva något stöd, precis, men jag tror att hon kan vara ett stöd för andra.

Och Anonym (flata): Tummen upp.
    Hoppas du blir riktigt fetbedragen och lämnad! :)
  • sahara sahara
    Anonym (Lars) skrev 2011-12-21 11:54:16 följande:
    Hoppas du blir riktigt fetbedragen och lämnad! :)
    Vad i mitt inlägg tycker du gör att jag förtjänar det?
    Do something scary - the payoff is awesome!
  • Anonym (skrämmande)
    Anonym (Lars) skrev 2011-12-21 11:52:42 följande:
    Jag har aldrig varit på ett forum för likasinnade. Det vore nog tråkigt.

Nu söker du komplicerade förklaringar för att stödja en uppfattning som du redan har bestämt dig för. Har Kajsa Bergqvist blivit misshandlad av Måns Herngren, menar du? Nej, just det; men varför tar du då upp den hypotesen i det här sammanhanget?

Du måste ju utgå från de fakta du har, nämligen att hon har lämnat sin man för en annan kvinna. Det är utifrån det du ska bilda dig din uppfattning.

Som sagt, hoppas de imbeciller som hyllar nån för att ha lämnat nån (som om det vore nåt att hylla), själva åker dit, blir hanrejer.

Misshandelsrelationer är en helt eget kapitel. För det första är det ofta fråga om komplicerade psykologiska mönster i relationen. Många kvinnor lever i relationer med suputer till karlar, som slår dem, och åtrar sig, och då har kvinnan övertaget. Det där är ett sjukt psykologiskt spel.

En sund kvinna som blir slagen av sin man, lämnar naturligtvis honom direkt. Att många inte gör det utan stannar kvar, beror på att de inte är helt sunda själva, utan bär på en psykisk störning.
    skrämmande synsätt du har....självklart ska man lämna om kärleken dör!
  • Anonym (Lars)
    sahara sahara skrev 2011-12-21 11:54:56 följande:
    Vad i mitt inlägg tycker du gör att jag förtjänar det?
    Be careful what you wish for, you might just get it, som man säger i Staterna.
  • Anonym (Lars)
    Anonym (skrämmande) skrev 2011-12-21 11:55:40 följande:
    skrämmande synsätt du har....självklart ska man lämna om kärleken dör!
    Så det är alltså en dygd att vara otrogen och bedra sin make/maka?

En till, hoppas du åker dit riktigt ordentligt!
  • sahara sahara
    Anonym (Lars) skrev 2011-12-21 11:57:02 följande:
    Be careful what you wish for, you might just get it, som man säger i Staterna.
    Vad jag önskar är att folk ska slippa ha ont i magen av rädsla för att någon ska komma på att de är homo.

Jag förstår fortfarande inte vad i mitt inlägg som är så provocerande.
    Do something scary - the payoff is awesome!
  • Anghammarad
    Anonym (Lars) skrev 2011-12-21 11:36:44 följande:
    Men om man lämnar sin make/maka för en annan så är man ju per definition otrogen!
    Nej, det är man inte. Om man stannar kvar i sitt förhållande men samtidigt har en annan så är man otrogen. Om man lämnar sitt gamla och döda för det nya gör man det rätta. Det är bättre att bryta upp än att leva kvar i ett olyckligt förhållande, eller hur?
  • Bedhead

Alltså jag fattar inte hysterin kring övergångsotrohet. Om man tar sitt första förhållande på något som helst allvar så dumpar man ju inte den personen för att man har sett en snygg kille eller tjej på bussen. Det krävs liksom att man lär känna den nya ganska ingående för att veta att man fattar rätt beslut när man gör slut med den första. jag skulle bli surare om jag blev dumpad pga en flirt än om jag blev dumpad pga att min partner var på väg att inleda något djupt och meningsfullt med en annan person. Och då är sexet kanske inte den värsta otroheten.

It´s better to have loved and lost than never to have seen Lost in Space/Kelly Bundy
  • Anonym (Lars)
    sahara sahara skrev 2011-12-21 11:58:51 följande:
    Vad jag önskar är att folk ska slippa ha ont i magen av rädsla för att någon ska komma på att de är homo.

Jag förstår fortfarande inte vad i mitt inlägg som är så provocerande.
    Inte bara ditt - förstora inte dig själv nu; det är konstigt nog DITT synsätt som idag är PK -,  utan nästan alla i denna tråd. När man hyllar folk för att de är otrogna och lämnar sin make/maka då förtjänar man att råka ut för samma sak själv, som Herngren nu har gjort.
Svar på tråden Kajsa Bergqvist är lesbisk. Så glad för hennes skull!