• Binegar

Julklapp som passar alla?

Hej!
    Nu är det ju ett fasligt ståhej med alla julklappar & jag har ett riktigt problem!
    Vi ska köpa en julklapp var, och sedan "lotta" ut eller spela spel om vem som får vilken. Typ.

Problemet är bara det att min svärbror & hans tjej är 18 år gamla, min svärmor är 47 och alla andra män & kvinnor är däremellan. Nu undrar jag , vad köper man?! Det går ju inte att köpa kalsonger eller strumpor.
    En flaska vin känns inte heller riktigt rätt..jag älskar ju ljus & ljusstakar..men jag vet inte om svärfar blivit så glad av massa blockljus..

Det ska kosta (cirka) 100 kronor, inte många kronor över.

Kom med tips & förslag!! Måste fixa detta i veckan!

Mina funderingar hittills:
    Spel
    Presentkort på bio
    kokbok (de gillar att laga mat allihop, men känns inte så kul att ge bort)
    Muggar/fat (fast,njaa)

• Svar på tråden Julklapp som passar alla?
  • Litenpåjorden

Puffar. Är i precis samma sits. Jag har funderat på Termos En pläd Pocketbok ... det var något mer men har tappat det

• gobbledigook

Spelar ni inte spelet där man tar julklappar av varandra om man slår lika osv? Då kommer ju de som vill ha klapparna få dem? Annars Trisslotter, godis, presentkort på valfri tidningsprenumeration eller Spotify? Vi köpte cykellysen, en nattlampa, en matlåda och två små skålar till julklappsspelet i år.

• Binegar
    Titrania skrev 2011-12-20 20:11:51 följande:
    En skål av valfri storlek med chokladpraliner av valfri kvalitet?
    Det låter som en fin grej!
    MEn är det inte roligare att köpa saker som består?..eller är det bara jag som tycker så kanske :)
  • Tow2Mater

Ett fågelbord (som kan t ex hängas utanför fönstret) med en påse frö så kan mottagaren mata fåglar hela vintern :) Eller fågelfrökakor man bara kan hänga ut om bordet blir för dyrt. Vem gillar inte att mata våra fåglar i vinterkylan?

• Titrania
    Binegar skrev 2011-12-20 20:14:12 följande:
    Det låter som en fin grej!
    MEn är det inte roligare att köpa saker som består?..eller är det bara jag som tycker så kanske :)
    Skålen finns ju kvar
  • Litenpåjorden

Godis funkar inte i min släkt. Har både ickegodisätare och diabetiker... att det ska vara så svårt varje år.

• Gryntroll

Åh inga lotter, finns det något tristare än att skrapa nutlotter ( som det typ jämt blir för mug). Skulle satsa på ett spenågot som man 'alltid" behöver, kanske skoputs set el förbandslåda typ sånt

• Gryntroll

J*&%la mobil... Skulle skriva nitlotter och att spel el något man "alltid' behöver

Svar på tråden Julklapp som passar alla?