• Binegar

Julklapp som passar alla?

Hej!
    Nu är det ju ett fasligt ståhej med alla julklappar & jag har ett riktigt problem!
    Vi ska köpa en julklapp var, och sedan "lotta" ut eller spela spel om vem som får vilken. Typ.

Problemet är bara det att min svärbror & hans tjej är 18 år gamla, min svärmor är 47 och alla andra män & kvinnor är däremellan. Nu undrar jag , vad köper man?! Det går ju inte att köpa kalsonger eller strumpor.
    En flaska vin känns inte heller riktigt rätt..jag älskar ju ljus & ljusstakar..men jag vet inte om svärfar blivit så glad av massa blockljus..

Det ska kosta (cirka) 100 kronor, inte många kronor över.

Kom med tips & förslag!! Måste fixa detta i veckan!

Mina funderingar hittills:
    Spel
    Presentkort på bio
    kokbok (de gillar att laga mat allihop, men känns inte så kul att ge bort)
    Muggar/fat (fast,njaa)

• Svar på tråden Julklapp som passar alla?
  • Gumman

Då har jag hittat något jätteroligt som passar alla - överlevnadskit för offentliga toaletter . Innehåller skydd till toalettsitsen, desinfektion till sitsen och händerna, handskar och det ligger i en liten söt plåtask. Finns på etthundrakronor.se . Där finns annat roligt också och inget kostar över 100 kronor.

• Katja77

Te och kaffe i lösvikt är lite vardagslyxigt och passar alla.

• KattenKorven

Kaffe, te, ngn delikates, oljor. Jag är mycket inne på ätbart för det gör man iaf åt. Då gör det inte så mycket om det inte passar perfekt. Någon fin handduk, någon träningsgrej är andra förslag.

• KattenKorven

Ser att gumman fortsätter puffa för den där sajten. Du måste verkligen tycka att den är bäst i världen så ofta som du skriver om den.

• Mysgosmys
    Katja77 skrev 2011-12-20 22:08:18 följande:
    Te och kaffe i lösvikt är lite vardagslyxigt och passar alla.
    Nja, alla dricker inte sånt. Jag dricker varken the eller kaffe tex :p
    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Katja77

Mysgosmys, jag tänkte att om man inte gillar det själv kan man bjuda på det när man har besök.

• Mysgosmys

Men då passar det ju inte den som får det, det passar dens framtida gäster :p
    Typ som att ge en påse nötter till en allergiker: Du kan ju bjuda dina gäster! ^^ 

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • annniel

Usch vad tråkigt att göra så med julklappar! Jag tycker ofta att det är tanken som räknas och så blir det ju inte när man inte köper till en specifik person, då är det upplagt för att man får massa skräp som man aldrig använder. Jag förstår att många inte har råd/ork att köpa massor av paket men då tycker jag det smartare när man kör typ "secret santa". 

Hur som helst, biobiljetter är annars toppen, det fick jag alltid av jobbet förr och det var uppskattat. Annars kanske du kunde köpa något man har i köket ifall det är så att alla gillar att laga mat. Kanske något extra köksredskap? Sälv tycker jag ofta att man har för få slevar och osthyvlar mm

• Binegar

Hittills så tror jag att spel eller presentkort på bio väger tyngst, tror jag ska spana in det idag :) tack för alla fina tips!

• Solar

Produkter från butiker som Lush o så skulle väl kunna uppskattas? 

• SilverEmma

Hantlar? Brukar finnas billigt på ÖB eller Rusta. Packa in dem i ett jättestort paket så att man inte kan gissa vad det är efter tyngden.

• Titrania
    SilverEmma skrev 2011-12-22 17:35:40 följande:
    Hantlar? Brukar finnas billigt på ÖB eller Rusta. Packa in dem i ett jättestort paket så att man inte kan gissa vad det är efter tyngden.
    Fin pik till alla involverade
Svar på tråden Julklapp som passar alla?