Någon mer som fått hydronefros (förstorat njurbäcken) under graviditeten?
Jag hade det med min första graviditet, kom i v 22 när vi var på Teneriffa. Jag vaknade den sista morgonen på semestern av smärta i ryggen, under resten av dagen blev det bara värre, knaprade alvedon på flyget för att sedan inte kunna stå på benen när vi kom till ARN.
På sjukhuset konstaterade dem hydrofrenos och skrev ut diclofenac, det var en tysk läkare som hade dålig svenska och slog i en medicinbok för att få fram panodil och pratade om att jag skulle kunna komma att få en påse för urinet om det inte släppte av sig självt.. Då blev jag orolig. Jag fick ut diclofenac och hade ett helvete den kommande veckan, jag var arg för att jag kände mig ensam och misstrodde diagnosen (hade aldrig hört om det förut och info om det fick jag upp via google, inte av läkaren), Jag kontaktade sjukhuset igen och var inte nöjd med det smärtstillande jag hade, fick ut citadon tabletter istället som hade verkan några timmar, men dagarna efter släppte allt så jag slapp påsen.. jag kände mig helt vilsen under denna tid och mådde jätte dåligt.
Jag är glad att detta hände sista dagen på semstern och inte första iaf :)
Min andra graviditet var jag orolig för att det skulle ske igen,men fick bara en känning under en dag och sedan gick det över. Tack o lov!
Min högra njure hade växt 1,5 cm när dem gjorde ultraljudet, jag hade hydrofrenosen ca 2 veckor. Precis innan hade jag blivit av med mitt gips då jag även bröt foten under graviditeten och var hemma en månad, så ensamheten var ju extremt påtaglig. Usch hoppas du slipper det där snart, när ska du föda?