myessence skrev 2012-03-30 22:29:34 följande:
PaulaVanilla: usch, lät inte alls som någon rolig upplevelse med dränaget, hur är dina smärtor nu? Konstanta eller mer anfallsliknande som mina?
Jag fick diklofenac till v 26, sedan spasmofen men jag tålde dem inte utan hade hemska biverkningar i 2 dygn efteråt så sedan dess har jag vägrat ta dem. Citodonet fungerar ok som sagt och oxynorm bäst (ges främst till patienter med svåra cancer-smärtor så det är verkligen stark medicin). Till mig har de bara sagt att jag ska undvika medicinen dygnet innan Fl men funderar precis som du på att sluta veckan innan, vet dock inte om jag klarar det..
Kommer nu ihåg dock att läkaren som skrev ut spasmofen till mig sa att man inte fick ta just spasmofen nära förlossningen för det kunde påverka negativt i o med att det just slappnar av den glatta muskulaturen.
Skönt att även du får bli igångsatt i v 38+, är det ditt första barn med? Fick du oxå välja mellan induktion eller snitt som jag fick?
Hej! Tråkigt för oss som blivit drabbade, man blir ju gärna lite deppad ibland av smärtorna och att vara tvungen att medicinera när man är gravid. Man ser alla som strålar och är smidiga, jag har värk i hela kroppen av detta och säkert på grund av fogarna men märker att en hel dag kan vara förstörd pga ryggsmärtan. Jag tycker att det molvärker något fruktansvärt bak i ryggen kring njuren men även anfall. Jag vet inte om mina smärtor varit lika hemska som dina men ändå väldigt energikrävande...Meeen..inte lång kvar nu!!
Jaha, det är kanske därför jag inte "får" (jag får men mitt eget val att sluta) ta spasmofen ca 2 veckor innan, fast läkaren sa även att eftersom det är så stark medicin så kan barnet behöva lite hjälp med abstinens..uhh...därför vill jag sluta innan även om jag inte alls vet hur det ska gå??! Nåja, en dag i taget. Har fått ta medicinen 1 månad nu..barnet borde ju vara beroende? Vad har era läkare sagt om detta och hur länge har ni ätit starkare medicin?
Mitt första barn, efter 3 års väntan

så jag längtar som en ganing. Snitt har inte varit på tal, bara igångsättning. Iofs ska vi ha samtal 10e och få ett datum veckan därpå då de kör igång mig...Varför får du välja snitt? Är det på grund av njuren eller annat? Har du valt? Hoppas allt går super!
(Började i smyg tänka på att välja snitt bara för att du skrev så haha

)