Inlägg från: Anonym (Skräckslagen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Skräckslagen)

Kommer jorden gå under?

Nu när nyår närmar sig börjar ångesten krypa i kroppen. Min jul har blivit helt förstörd och jag bara gråter och gråter och gråter. Jag är så rädd för att dö. Jag vet att jag måste någon dag. Men inte nu. Jag är 18år och har hela livet framför mig. Mår så fruktansvärt dåligt och fattar inte hur jag ska ta mig igenom nästa dag. 

Ni som absolut inte tror på att jorden kommer gå under, snälla skriv varför ni inte tror det och vilka teorier ni har om det. Känner att jag verkligen behöver lugna ner mig nu.. :( 

• Svar på tråden Kommer jorden gå under?
  • Anonym (Skräckslagen)

Jag vill verkligen ha hjälp. Jag vet bara inte vart jag ska vända mig.. 

• Anonym (Skräckslagen)

Har läst om det att jorden skulle stå i en viss position mot ett svart hål i vintergatan och att polerna då skulle byta plats. Även läst om en planet som skulle komma in i solsystemet och kollidera med vår planet. 

Det är inte bara sådana här saker som skrämmer mig, men detta skrämmer mig nog mest därför att jag inte tror att jag kommer dö direkt. Ser mig själv och min familj stå och se katastroferna på tv och veta att om några minuter är det vår tur att gå bort..:( 

• Anonym (Skräckslagen)

Tack, gjorde som någon sa och läste lite ordentlig vetenskap. Och där stod det ju mycket riktigt att planeten inte fanns och att inget av det andra skulle kunna hända. Det var omöjligt bara..

Jag tror oftast inte på såna här saker. Men har alltid haft dödsångest som är svårare i perioder. Och då tänker man på precis allt som kan hända. 

• Anonym (Skräckslagen)

Gammal tråd du svarade i, jag "växte ifrån" den där rädslan. Är idag 23 år gammal och inte sådär jätterädd för varken döden eller att jorden skulle gå under. :) 

Svar på tråden Kommer jorden gå under?