Inlägg från: Svanflikkan85 |Visa alla inlägg
  • Svanflikkan85

Kommer jorden gå under?

Jorden skulle ju gått under 21 Maj 2011, profeten i USA, när de inte skedde, sa han att han tagit fel, 5 månader fel.
    Nya datumet var den 21 Oktober... Ja vi är här ännu och de är dödstyst från den profeten.

Skulle en komet vara på väg mot jorden dec 2012 så skulle Nasa nog göra en armageddon =)

Jag har med vart sjukt orolig inför dec 2012, just om mayakalendern, men har försökt koppla bort de... jag tror 2012 filmen hjälpte mig rätt mkt faktiskt (den va urusel i min mening) Och nu sitter jag här med två söner snart 7 respektive 3 år och en till som beräknas till början på juli!  

Om jorden går under eller ej vet jag inte ett skit om, men jag tänker iaf inte låta de hindra mig från att leva =) 

• Svanflikkan85
    Nattmackan skrev 2011-12-25 15:01:35 följande:
    Men det står ingenstans att jorden skulle gå under bara för Mayafolkets kalender slutar, det betyder att vi står inför en NY TID som kan tolkas positivt bara, för många. Läs mer vad Carl Johan Callemans skriver..
    hade jag fortfarande varit i dom banorna, hade jag inte vart gravid nu =)
  • Svanflikkan85
    Anonym (Maya) skrev 2011-12-26 10:16:22 följande:
    Jag var faktiskt i Mexico i höstas och fick då lite mer information om Mayakalendern och den påstådda "undergången" som för övrigt väntas ske på vintersolståndet nästa år, d.v.s. den 21-23 december 2012.

Låt mig börja med att säga att Mayaindianerna imponerade MYCKET på mig och att de hade goda astronomiska kunskaper för sin tid, som är häpnadsväckande än idag, ja det råder det inget tvivel om. Så att något stort kommer att hända nästa år vid den här tiden, det är jag faktiskt inte alls främmande för.

Men för det första är det faktiskt ingen som vet riktigt om det är just nästa år som det händer. Mayaindianernas kalender är nämligen "översatt" till vår tideräkning så det kan mycket väl vara så att året de pratar om ligger längre fram i tiden.

Sen är det knappast någon själv av Mayaindianerna som verkligen tror att jorden kommer att gå under. Mayaindianerna trodde på cykler och det är just detta som händer, det har gått ett "varv" och så börjar den nya tiden. Vi går in i den galaktiska dagen (tänk er att det är som en ny dag som börjas) och med detta får vi större kunskaper och ett annat sätt att leva. Detta kommer inte heller ske över en natt dock.

Att jordens poler håller på att skifta är också sant. Det kan vara en av anledningarna till att vädret beter sig lite märkligt och att vi kommer ha mer stormar, jordbävningar, tsunamis o.s.v. under ett par decennier eller t.o.m. sekel innan det verkligen slår om i polerna.
  • Svanflikkan85
    Nattmackan skrev 2011-12-26 13:25:32 följande:
    och vad har det med din graviditet att göra??
    jag var lika jävla skraj som TS inför 2012 för ett år sen. hade jag fortfarande trott att jorden skulle gå under skulle jag aldrig våga sätta ett till barn till världen =)
    de jag ville säga är att jag är inte rädd längre, måste leva i nuet inte i rädsla för framtiden =)

Min grav är förmodligen de dåligaste exemplet, men tyvärr de enda jag har =)

Svar på tråden Kommer jorden gå under?