Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Kommer jorden gå under?

Nån dag kommer jorden gå under men inte nästa år jag lovar! Om alla teorier slagit in har jorden gått under många gånger sedan vi gick in i 2000 talet. Jag lever än och det gör du med för du ts kommer läsa detta inlägg

• Anonym
    La Lola skrev 2011-12-24 21:33:13 följande:
    Ja den kommer att gå under.
    Om 1000 år eller nåt.

Har du sån svår ångest över detta så tycker jag att du ska söka samtalshjälp.
    Om 1000 år? Det var en spännande siffra.

TS. Jag tycker att du skall fråga dig vilka argument som talar för att jorden skall gå under, snarare än tvärt om. Den mest troliga orsaken till att jorden skulle gå under innan de ca 5 miljarder år som är kvar innan den slukas av solen är att den skulle träffas av en stor massa, typ asteroid eller liknande. Detta är mycket osannolikt. Att människan går under innan är högst troligt, t.ex. genom självutplåning. Inte ens säkert att man kan kalla de varelser som eventuellt lever om någon miljon år för människor. Dr har troligen evolverat till något annat.
  • Anonym
    Anonym (Skräckslagen) skrev 2011-12-24 21:37:16 följande:
    Jag vill verkligen ha hjälp. Jag vet bara inte vart jag ska vända mig.. 
    Du skall vända dig till vetenskapen. Det finns massvis med fakta och kvalificerade gissningar om detta. Du skall inte vända dig till religion och tramsiga domedagsförespråkare.
  • Anonym
    Anonym (Skräckslagen) skrev 2011-12-24 21:44:30 följande:
    Har läst om det att jorden skulle stå i en viss position mot ett svart hål i vintergatan och att polerna då skulle byta plats. Även läst om en planet som skulle komma in i solsystemet och kollidera med vår planet. 

Det är inte bara sådana här saker som skrämmer mig, men detta skrämmer mig nog mest därför att jag inte tror att jag kommer dö direkt. Ser mig själv och min familj stå och se katastroferna på tv och veta att om några minuter är det vår tur att gå bort..:( 
    Jordens magnetiska poler kommer att byta plats "relativt snart", kanske inom 1000 år. Men det har de gjort många gånger förr, ca var halvmiljonte år. Inget konstigt och inget som kommer att påverka oss speciellt mycket.
  • Anonym

ja har med ånget över dö men inte över att jorden skall gå under utan för att döö i sömnen

• Anonym

Denna tråden skrämmer mig. En del har gått på trams om att jorden kommer att gå under 2012, en tror att den kanske går under om 1000 år, någon om några hundra år. HALLÅ!? Har ni över huvud taget inte gått i skola? Hur är det ens möjligt att komma på sådana siffror i Sverige 2011? Självklart kan vi inte veta när den går under, men det är rent befängt att tro att den skall göra det inom de tidsintervallen. Sannolikheten är i princip noll. Ni borde verkligen utbilda er bättre. Om det är så här kunskapsnivån ser ut i delar av Sverige så har vi ett seriöst problem!

• Anonym

Många här skriver att de tror att jorden kommer att gå under, men inte just nu. Vad är det som får er att vara så säkra på att det inte kommer att ske 2012 när ni ändå tror att den kommer gå under någon gång?

• Anonym

Är väl egentligen inte så mycket att lägga för mycket krut på att fundera över... finns lixom inget man kan göra åt det om det sker! 

Större "risk" att man blir överkörd av en bil i morrn eller drabbas av nån dödlig åkomma som kommer hinna ta ens liv långt innan jordens undergång!

Tror mer på gradvisa förändringar.. stora såna, men över en lååååång tid!

Eller så träffas vi av en klump och så exploderar hela skiten, men då går det iaf fort!

Sluta fundera över det... tänk på nåt kul istället!  

• Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2011-12-26 20:48:31 följande:
    Indeed we will.

En fråga bara, vad hände med den där "age of aquarius" som skulle kommit kort efter sjuttiotalet?  
    sv.wikipedia.org/wiki/Vattumannens_tids%C3%A5lder

Självklart trams det också...
Svar på tråden Kommer jorden gå under?