• naggym

Vi som väntar smått i September 2012

MiaMy skrev 2012-08-05 10:00:54 följande:
    Jag har nu i några veckor haft väldigt hög puls på förmiddagarna. Efter att jag ätit frukost drar det igång med 120 slag/min. Orkar inget annat än ligga då. Folk har sagt till mig att eftersom jag har lågt blodtryck ibland så kan pulsen kompensera det genom att sätta igång och klappa. När jag berättade dethär för BM senast så mätte hon min puls, men det var ju eftermiddag då så då var den normal. Vet inte om jag ska vara orolig eller tro på vad folk säger. Känns obehagligt, och jobbigt att aldrig kunna sätta igång och göra något på morgonen, för jag måste ligga.

Gnällinlägg, sorry...

Så hade jag typ i mitten av graviditeten.. Fick det i samband med när jag åt frukost. Jag trodde det var att jag åt för mkt socker så försökte äta nått med lite socker och kolhydrater i.. Och sedan misstänkte jag att det var astmamedicinen bricanyl som oxå kunde vara orsaken.. men inget av det hjälpte... men sedan bara försvann det.. men riktigt obehagligt var det.. som att hjärtat skulle hoppa ur kroppen :/
  • naggym
    förstis skrev 2012-08-06 07:22:58 följande:
    Septemberbarnet blev en agustibebis istället. Igår 5/8 blev vi stolta föräldrar till en liten gosse på 2430 g. Jag fick en snabbt uppseglande havandeskapsförgiftning och var dålig både i symtom och i labprover så beslutet om snitt togs på fm och 13:45 kom gossen. Fantastiskt söt gosse som är såååå efterlängtad. Eeftersom han är 5v tidig så har han fått lite hjälp med andningen för att vidga lungorna men den har han sluppit under natten. Nu hoppas jag att vi får ha honom hos oss idag!!!

grattiss!!
  • naggym

Tycker fler av er ska gå med i facebok gruppen!! :)

• naggym

jag har typ aldrig fått lämna urinprov.. jag krävde i v 28 att få lämna.. och ska kräva nu i v 37 imorgon om hon inte säger nått..

• naggym
    Kladdiskaka skrev 2012-08-06 14:05:35 följande:
    Fick äntligen åka hem från special bb, men kan bli inringd om blodproverna visar att mitt hjärta är för överansträngt.. (provet var inte färdigt när jag fick åka hem) Vilket jag tror att det kommer att bli nu om inte annat, för jag kom hem till ett brev från försäkringskassan som säger att jag fått AVSLAG på min ansökan om grav.penning (arbetar som lokalvårdare)..

Jag blir så j*vla less på allt nu.. Är inte direkt lugnare nu efter det beskedet!

va? vad sjukt.. jag jobbar oxå som lokalvårdare och jag fick då beviljat utan problem.. hur kan det vara så olika...?
  • naggym

22 dagar kvar här.. typ 3 v..fast det kan ju bi 5 :( bf 30/8.

• naggym
    NeLe skrev 2012-08-08 14:39:48 följande:
    Redultatet efter dagens BM besök:
    V 32+2
    SF: 31 cm (en annan BM som mätt då min ordinarie BM är på semester)
    Blodtryck: 115/60
    Blodsocker: 6,0
    Vikt: +21 kg
    Bebis hjärta: ca 140 slag/min

Jag går alltid från BM mer butter än när jag kommer. Denna gång lämnar jag lokalen med tårar i ögonen :'-( jag känner verkligen att det inte är någon som förstår mig. Varken min vanliga BM eller vikarien. Ingen av de har barn och det kanske inte har någon betydelse men det känns för i helskotta inte som om någon förstår något!

Sitter nu på en bänk utanför och lipar i tysthet. Berättar om min oro som jag inte vågat ta upp med min vanliga BM till vikarien om att jag är orolig för att bebis ska vara lika liten som sist då sf måttet aldrig talade om att något var "fel". Får dumma svar tillbaka och ett litet flin emellanåt. Ville bara skrika, känner att de gör mig till åtlöje hela bunten..

Min sf kurva dimper ner för 2:à gången i rad och Infen reagerar för den ligger fortfarande inom ramarna. Hon skyller på att de lika gärna kan vara för att det inte är samma BM som mätt och jo visst kan det vara så men det sjunker bara vilket gör mig rätt orolig. Frågar de om man inte kan få hjälp med remiss eller liknande för ett TUL men det kommer inte ens på fråga liksom. "du får i sådana fall bekosta ett eget UL" säger hon då...

Ah allt blir bara fel min sista graviditet som ska vara lycklig och harmonisk blir allt annat ÄN det... Är så ledsen så att jag får panik, känner mig instängd!

Förlåt för min galla jag just spyr på er.... :-'(
    Några här har ju ringt själva till typ fl och bokat ett tu och berättat om oronl.. kan du inte testa det??
  • naggym
    NeLe skrev 2012-08-08 15:09:50 följande:
    Naggym, här är det inte en möjlighet. Andra städer är väl schystare med sådant. Som BM själv sa idag så blir d "för högt tryck för de där uppe ifall alla skulle springa dit för oron". Helt jävla oempatiskt!!

sa hon så? gud så sjukt.. oro är inte alls bra för en gravid kvinna.. herregud..jag har varit till fl två ggr pga min oro.. att jag tycker mig ha känt barnet mycket mindre.. och då har dom bett mig komma in direkt..de sa att jag ska inte behöva vara orolig..
  • naggym
    ThereseS80 skrev 2012-08-10 23:06:31 följande:
    jag har havandeskapsförgitning 2 plus i protein och högt blodtryck. men får vara hemma. dom säger att bebis mår bra men är livrädd vet en som miste sitt barn i v 40 nu och har lika som ja. så ja sover inte längre och bara gråter typ och idag har bebis knappt rört sig. så nu vet ja inte varken ut eller in

Men så hemskt :( vilken vecka är du i? Kan du inte typ kräva igångsättning eller åtminstone att du får göra många ul och koller för att kunna vara mer lugn? Sådär kan det ju inte ska vara.. Du måste tala om för dem att du är jätteorolig och bara gråter.. Kramar till dig!!
  • naggym

Tjejer!! Hur gör ni med trimning av skogen där nere? :D det är ju heeelt omöjligt att nå ner för att se... och jag känner inte för att låta sambon sköta det heller.. låter ni skogen växa igen nu på slutet eller har ni några bra knep? ;)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012