Vi som väntar smått i September 2012
MiaMy skrev 2012-08-05 10:00:54 följande:
Jag har nu i några veckor haft väldigt hög puls på förmiddagarna. Efter att jag ätit frukost drar det igång med 120 slag/min. Orkar inget annat än ligga då. Folk har sagt till mig att eftersom jag har lågt blodtryck ibland så kan pulsen kompensera det genom att sätta igång och klappa. När jag berättade dethär för BM senast så mätte hon min puls, men det var ju eftermiddag då så då var den normal. Vet inte om jag ska vara orolig eller tro på vad folk säger. Känns obehagligt, och jobbigt att aldrig kunna sätta igång och göra något på morgonen, för jag måste ligga.Gnällinlägg, sorry...
Så hade jag typ i mitten av graviditeten.. Fick det i samband med när jag åt frukost. Jag trodde det var att jag åt för mkt socker så försökte äta nått med lite socker och kolhydrater i.. Och sedan misstänkte jag att det var astmamedicinen bricanyl som oxå kunde vara orsaken.. men inget av det hjälpte... men sedan bara försvann det.. men riktigt obehagligt var det.. som att hjärtat skulle hoppa ur kroppen :/