Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

Maglan skrev 2012-07-18 18:52:07 följande:
    Nu har vi gått ut med skilsmässan offentligt på fb. Helt sjukt egentligen men nu känns det så definitivt. :( haha av att lägga ut det på fb... Jaja nu är det gjort iaf...

Nu längtar jag så enormt efter att få flytta till min lägenhet så jag kan få ordning och börja via ordentligt inför bebis ankomst. Kommer vara i vecka 36/37 när jag flyttar så det kommer bli lite småstressigt...
    Vad har du fått för reaktioner på det?
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia
    selmv skrev 2012-07-18 13:31:35 följande:
    Superbia: gud så fina flicknamn !!! Kan du inte komma med förslag på pojknamn också?
    Jag väntar ju en pojke och tyckte att du hade så fina flicknamn , så tänkte att då kanske du även har fina förslag på pojknamn:)))
    Haha, mina killnamn är kanske inte riktigt i den stilen. Gillar såna där gamla och gubbiga namn, gärna med en norsk touch. Trond, Tord, Hadar, Eldar, Valter, Valle, Valdemar, Gorm, Egar och namn i den stilen. Mina favoriter som sambon totalvägrar är Horgh, Kettil, Thyrfing och Tengil Drömmer
  • Superbia

För mig har vattnet gått på förlossningen båda gångerna, thank god! Skönt att redan vara på plats även om det blir lite grisigt in public. Har inte tänkt tanken på att bädda med frotté men det kanske är läge för det ifall det får för sig att hända något hemma den här gången.

• Superbia
    FijaLija skrev 2012-07-18 20:38:52 följande:
    Hihi vilka härliga namn! Hobbynorsk som jag är så gillar jag också lite norskinfluerade namn :D Thorfin(n), Espen, jon, Ni(i)l är mysiga namn tycker jag är lite fina ;)
    Thorfinner ska jag tydligen ha någon väldigt långt bak i släkten som heter, typ Thorfinner Hjässeklyfvaren eller något sånt

Vi har fått frågan några gånger om vi är norska med tanke på vad våra barn heter, så jag kanske bör följa temat Glad
  • Superbia
    LeiaBus2010 skrev 2012-07-18 23:22:31 följande:
    Hmm... ska vi följa Star Wars då? hahaha Tungan ute
    Jabba!
  • Superbia

Imorrn ska vi flytta till vår nya lägenhet! Känns bra att komma på rätt plats så att man inte är mitt i en flytt när det är dags att föda barn.

• Superbia
    Edds skrev 2012-07-20 09:10:10 följande:
    Hur känns det egentligen när man kommit hem från BB och sådär? Antar att det är olika....men  Jag har många vänner som säger att åååh då måste du ringa så vi får komma och hälsa på osv, som jobbar på sjukhuset som vill komma till BB och hälsa på. Jag vet inte om jag vill detta?? Helst av allt vill jag bara vara där ifred och så vill jag sen komma hem och bara mysa med pappa och barn i en hel vecka utan massa andra folk omkring...dels för infektionsrisk och förkylningar osv, dels för att jag bara vill känna mig in i situationen och känna ett lugn...

men jag vet inte, de kanske inte känns så sen? Mor och farföräldrar vill jag såklaart skall komma så snabbt det går ! Men jag tror inte jag klarar av att ha en massa folk omkring... inte sambon heller... och på föräldrargruppen sa de att man skulle vänta med besök, men jag har redan glömt bort hur länge man skulle vänta ?

förstår ju att alla andra är lika glada och förväntansfulla för min skull men de får nog helt enkelt vänta ...

Ni som har erfarenhet av det där?

Här får vi inte ta emot besök på BB, vilket jag inte heller hade velat ha ens om det var tillåtet. På BB vill jag bara fokusera på oss - och ärligt talat så känner sig nog de flesta inte så jättefräscha när de är där. Jag vill inte heller ha besök direkt man kommer hem, utan det är rätt skönt att kunna landa lite i det nya. Mor- och farföräldrar har väl kommit efter någon vecka eller två och hälsat på de andra gångerna.
  • Superbia
    IdaVasterflo skrev 2012-07-20 16:40:43 följande:
    Förresten, är det någon som ska ta med sig någon annan än pappan på förlossningen?

Jag ska ta med mig min bästa kompis också. Om det inte blir något akut förstås, eller att det sätter igång typ i morgon så jag måste på annan ort och föda. 

Nej, i det skedet är jag glad om min sambo är den enda som ser eländet Flört
  • Superbia
    Edds skrev 2012-07-21 09:17:17 följande:
    jag är inte med i ngn fb grupp för jag har ingen fb .. hahah så får väl hoppas att inte alla lämnar mig härifrån :P  ! eller så kanske jag skaffar en bara för den sakens skull... tål att funderas på...

Nu ligger jag och latar mig med sovmorgon i sängen, skall jobba hela 3,5 timmar idag. wow.. känner absolut ingen motivation , plus att det känns tungt att jag har nu 2 veckor kvar att jobba, för att sen bara vara hemma de sista 4 veckorna ! ... vet inte hur jag skall sysselsätta mig dock, har varit rastlös denna vecka jag varit ledig...

Jag föredrar Familjeliv. Är med i en FB-grupp sen sist jag fick barn, och FL-gruppen har dött ut helt efter det.
  • Superbia
    lillfisen skrev 2012-07-23 20:03:44 följande:
    Hej tjejer,

Får man haka på här i eran grupp? Oskyldig
    Känner att jag behöver lite stöd och läsa om andra nu när det faktiskt börjar närma sig. Har bf 2:a september,   

Välkommen hit Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012