Inlägg från: Superbia |Visa alla inlägg
  • Superbia

Vi som väntar smått i September 2012

selmv skrev 2012-07-23 20:38:47 följande:
    Ok The family, jo det är ovanligt men typiskt att man ska läsa det nu när man själv snart ska föda :( man blir ju lite nojig!!!!
    En fråga: jag tycker att jag har svårt att få luft emellanåt och det blir en konstig känsla i halsen ( som att det är jobbigare att prata) . Undrar vad det kan vara?
    Järnbrist?
    Tryck uppåt?
    Annars säger de ju att magen sjunker/har sjunkit nu ju.
    Blir även lite andfådd och får hjärtklappning emellanåt, utan att jag gjort ngt.

Sådär har jag också. Vet inte vad det beror på, men en stark misstanke kan ju vara att det är någon annan som tar upp plats där inne Flört
    ♥ Morten & Vidar 091029 ♥ Knut 110531 ♥ BF 120916
  • Superbia

Angående vändningsförsök så gjorde jag ett sist gång. Hade blivit förvarnad om att det kunde göra ont, men att de flesta tyckte att det man får för att livmodern ska slappna av var värst. Jag upplevde inget obehag, ingen smärta eller något negativt med vändningen. Det jobbigaste var att slappna av medan någon trycker och drar i ens mage. Eller det värsta var kanske att min oro över att det skulle kunna gå riktigt fel inte togs på allvar. Jag hade fattat det som att det kunde gå riktigt illa, riktigt snabbt om man har otur - alltså typ klubbad i huvudet och ungen ska ut, så snabbt. Men när jag frågade om det fanns personal tillgänglig om det skulle gå fel så var det mest som att "Det händer inte, men det finns säkert hjälp om det skulle vara så." Det ska väl inte vara speciellt vanligt att det går så fel, men man ska ju aldrig säga aldrig.

• Superbia

Linda 29 år och nyinflyttad till Ljungskile. Kommer härifrån från början men har bott i Trollhättan/Vänersborg de senaste 10 åren så det känns lite konstigt att återvända. Detta är barn nr 4 och vi har tvillingar på snart 3 år och en lillebror på 14 månader här hemma sen innan. Utbildad till socialpedagog, men jobbar inte alls. Drömmer om att starta ett eget bokförlag någon gång när tid och energi finns.    

Skulle tro att vårt kommande barn blir blont och blåögt som de andra. Tvillingarna är ju lika varann, men lillebror har nog fått lite mer av sin pappas drag. Svårt att säga dock då de ändrar sig hela tiden känns det som.   

• Superbia

Drömde förresten för första gången den här graviditeten om vårt kommande barn. Eventuellt att jag drömde något i början, men det är inget jag minns. Den här drömmen sa att det var en tös, så vi får väl se Glad

• Superbia

Besök hos barnmorskan idag och fick veta att bebisen ligger i snedläge som hon kallade det. Huvudet är nedåt i alla fall så jag hoppas att den har lagt sig rätt till nästa gång Glad Var lite nyfiken då jag tycker att jag känner bebisen överallt och helst inte vill behöva göra ett vändningsförsök den här gången också.

• Superbia
    Maglan skrev 2012-07-28 19:59:20 följande:
    Alltså måste bara få vräka ur mg. Detta är helt sjuk. I förrgår kom min numera exman hem och berättade att han och min bästa kompis är kära i varandra... Precis som jah trott hela tiden...som han förnekat. Och mitt i allt detta kommer en bebis som är väl planerad av oss båda.... :(

Det är ju inte direkt sånt man vill höra. Fast å andra sidan kanske det är skönt att misstankarna inte bara var ett dumt påhitt från din sida, utan att du faktiskt kände rätt?
  • Superbia
    marla333 skrev 2012-07-28 20:44:30 följande:
    Har nån tagit upp amning? Är livrädd då det gjorde så ont sist, men lyckades helamma tack vare en amningspump som jag även köpt till denna bebis. Men blir lite knöligt att pumpa ur och ge bebis, samtidigt som man har en 2åring. Enklare om amningen funkar. Några tips?

Amma inte? Flört
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-07-29 10:57:51 följande:
    Det bästa sättet att verkligen mäta värkar ordentligt är om man har en intrauterin-värkmätare. Det är en kateter som man lägger in i livmodern som får sitta kvar under förlossningen, den mäter trycker inuti livmodern.

Jag kommer att få ha en sån eftersom jag är snittad innan.
    Det sa min MVC-barnmorska att jag också skulle få förra gången, men när jag väl kom till förlossningen var det inte tal på något sånt, trots att de visste att jag hade ett snitt bakom mig. Var inte det konstigt? Är det mindre/större risk att något går fel den här gången (tänker på att det är tätt inpå förra förlossningen)?
  • Superbia
    Sooofie88: Oj, så kan det också gå, men grattis till er allihop! {#emotions_dlg.flower} 
    Ni får hoppas att det en dag kommer kännas som en spännande historia att berätta för er dotter sen när hon blir äldre och frågar om dagen hon kom till världen Glad
  • Superbia
    TheFamily skrev 2012-07-29 19:51:48 följande:
    Superbia: alltså anledningen till att man mäter trycket inne i livmodern är OM den skulle spricka. Man sätter dock inte in intrauterin mätare om man bara har vanliga värkar. Har man syntocinon dropp (vanligt att få om värkarna är svaga, vid ex Eda) är det svårare att justera så att värkarna inte är för starka. Kram

Aah, för på min barnmorska lät det som att det är rutin att göra så om man blivit snittad, men det var det väl inte då Glad
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012