• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Superbia: fast jag tycker inte det låter som så heller, för det är iaf inte vad jag menar. Men skit samma hoppas bara det löser dig till det bästa!! :)

• Edds

Angie : *kraam*

Och jag välkomnar nu trimester 3 mardrömmarna .... !! fyfarao vad dåligt man kan må av lite drömmar, andra gången nu senaste veckan ..

• Edds

Längtan: jag har schema fram till 4 augusti och BF 4 september, jag är bara vikarie för ordinarie som är på semester men jag har redan nu sagt att de BÖR ha en backup ifall att jag inte orkar. ( pga mitt dåliga järnvärde som konstigt nog inte stiger trots tabletter och järnrikt mat så jag måste in på kontroll om några veckor för att utreda varför ) så du kan ju säga att de kan ha en plan b, ifall ifall. Det var helt ok för min ARB givare som sa att vi tar det dag för dag!

Jag är så glad att jag får komma in och jobba trots att det inte är helt ultimat ju !;)

Men tänk på din hälsa, kroppen måste ha energi till förlossningen sen . Det ska jag ägna sista månaden till att ladda upp !!!

• Edds

Jag har också tagit mina på kvällen och de har funkat utmärkt, Inge problem alls med magen, dock börjar jag undra om det är sockerpiller ist för järn eftersom de inte gjort någon nytta alls dessa 10 v jag ätit dom .. Järnvärdet ligger riskabelt lågt ändå sa bm i måndags.. Ngn annan som kanske varit med in det?

• Edds
    LillyRose skrev 2012-06-16 15:55:07 följande:
    Äter niferex och jag blir så hård i magen så jag spricker varje gång jag ska göra nummer 2 . Hatar det och jag skiter nu att ta dem varje dag får bli varannan! Hellre då att jag är lite trött än att blöda på toaletten

Vad synd att du får det så jobbigt :( Kanske du kan få något annat av BM? Jag äter ju också niferex men , som sagt de verkar inte ta på mig...

Du har ju btw samma BF som mig ungefär, snart V 30. Vet du om det är nu bebbarna skall börja röra sig mindre då de är mindre plats? Min har slutat bonka som tusan, utan knölar mer omkring vilket såklart gör att jag inte känner lika tydligt om jag inte TITTAR på magen så att säga.. Men man blir ju nojjig som vanligt  ! :)  har som fått för mig att det är nu någon gång de blir "minskade" rörelser??

• Edds

Miamy: du beskrev min känslA bra och jag är i 28+3 (tror jag) "skönt" att inte var bara jag, jag är inte sådär mega orolig men ibland vill man ruska om :) !!

Maglan: säger som övriga och hoppas på det bästa för er !

• Edds

Naggym; ja det verkar vara lugnare, dock ser jag ofta hur den rör sig men känner inte mkt , nu verkar det dock ha satt igång, denna bebis börjar mer och mer bli kvälls pigg och livlig !!!

Förresten måste jag bars spy på mina kollegor,.. Har lust att slå en blaska i skallen på näste man haha, nu kan jag inte lägga in ngn bild från mobilen men jag har exakt som splinks jätte fina mage som hon just lagt upp i bildtråden om ni sett den!!! Samma storlek och samma form, jag är i v 29 och det är väl ca 11 veckor kvar till BF.

Hur som , det enda jag får höra av ex mina kollegor ( som förövrigt själv har flera barn och som borde veta att var graviditet är olika) men jag får bara höra " hur helvetes stor jag är; och garanterat kommer bebisen inom 6 veckor, hon kan inte förstå hur jag är så stor de måste ha beräknat fel det måste ju vara nå fel, och om det fortsätter såhär kommer ju magen hänga ner till knäna och hur kommer jag inte se ut sista tiden ?? För det är ju då man går upp i vikt"

Tillslut fick jag nog och så sa jag bara: eftersom jag ser ut som ett sugrör annars då tycker inte jag att det är konstigt att det faktiskt syns att jag har en bebis på snart 1,5 kg och 40 cm lång inne i magen, men jag vet som inte riktigt vad jag mer ska säga, så less nu bara att få höra det dag in och dag ut!!!

Varför säger man såna saker till någon som är gravid , till någon dom känner sig jätte vacker och som faktiskt inte alls känner sig då stor som alla påstår,,, herre Gud jag är snart i 8 e månaden och nu har jag aldrig känt mig vackrare ! Jag tar inte åt mig och blir inte rädd eller ledsen för jag tycker att de som säger dessa saker är korkade, men jag förstår inte varför man hela tiden måste säga så ??

Förlåt för ett långt gnäll inlägg :) nu borde jag sova så jag orkar upp kl 06.00 ... Blä :)

• Edds

Statstruck: hoppas du fixar det!! Jag grämjer mig över att jag kommer flytt packa i aug...

• Edds

Ja stolt är jag :) idioten tror väl att en graviditet följer ngn slags manual .. Skönt att jag slipper iaf henne snart !

• Edds
    Skoogish skrev 2012-06-17 09:58:32 följande:
    En liten fråga - behöver man bröstpump? Sitter här och vrider och vänder på det och undrar om man har stor användning av den. Någon som har erfarenhet av dom?

såna där saker har jag tänkt att jag köper efter att bebis kommit och IFALL det behövs. Min sambo kommer säkert få springa mycket på affären första veckorna, Men jag har det nödvändigaste som allt för omvårdnad, någonstans för bebis att sova, kläder den kan bära, en vagn att åka i och en bilstol.

Men övriga grejer som bröstpump, bärsele etc köper jag efter behov.. det är så onödigt att köpa på sig om det inte behövs eller passar just mig :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012