Inlägg från: Krompirusa |Visa alla inlägg
  • Krompirusa

Aurora samtal Jönköping

Jag träffar aurora bm på ryhov... Fick remiss dit av min bm... Tror att du kan ringa din barnmorska och förklara läget så hon skickar en remiss... Rädslan ska ju inte stoppa dig för att skaffa fler barn... Men du vet väl att de inte kommer neka dig ett snitt, de tar bara tid o många samtal med läkare o aurora bm, min aurora sa till mig att de inte kan tvinga mig att föda vaginalt om jg verkligen inte vill det.. Men dom vill gärna att vi försöker bearbeta rädslan och om de inte funkar i slutändan så blir de snitt ändå..

• Krompirusa

Det viktigaste är att du förklarar hur du känner o står fast vid snitt, för dom kan ju inte tvinga dig.. dessutom har du en förlossning bakom dig som inte var den bästa kanske och det underlättar nog en hel del.. har du precis plussat eller? :D

• Krompirusa

Oh vad roligt, dax för kub snart :) själv är jag i v 30 och längtar efter min lilla prinsessa...

Ja de blir ju så när man inte vet vad som väntar en, tänkte iallafall försöka med v förlossning och som sagt då vet man vad man vill o inte vill nästa gång...

• Krompirusa

Jag gjorde kub för jag ville se bebisen :) dom säger ju att en vanlig förlossning är bättre för både mamman o barnet, så man vill ju helst göra det som är bäst för båda två.. De finns så många punkter som gör att man blir tveksam på ks men samma sak med vanlig förlossning... Så man är lite kluven hahaha får helt enkelt ta de som det kommer..

• Krompirusa

Jag har haft en helvetes vecka.. På tul visade sig att jag inte hade tillräckligt foster vatten och att bebis inte tömde urinblåsan.. Dom kunde inte se va de berodde på så jag fick en tid till förlossning på fredan för ett annat ultraljud... De visade då att allt var bra, bebis kissar som hon ska och att de finns gott om vatten... Gick runt i 3 dgr som en zombie o bara grät hela tiden..

Jag är oxå mer säker på en vaginal förlossning... Det känns bättre på något sätt, vill lixom inte missa den chansen att föda vanligt.. Väljer jag snitt så tror jag att jag kommer ångra mig...

Hur gick det på din första förlossning? Vad var de som inte blev som du tänkt dig.. Svara bara om du vill eller orkar..

• Krompirusa

Oh herre gud det lät ju förjävligt... Det är därför jag tvekar för snitt samtidigt som det känns smidigt och enkelt...

Detta är mitt första barn så jag vet inte hur det blir.. Allt är nytt o man vet inte vad man ska förvänta sig så man e lite nojjig... Man vill ju att det ska gå så smidigt som möjlig men sånt kan man aldrig veta i förväg...

• Krompirusa

Ja alla är ju olika, det enda jag är orolig över är att jag inte klarar av situationen.. Vet inte vad man ska förvänta sig.. Nu börjar rädslan komma smygandes igen, känns som om jag inte är psykiskt redo för en förlossning.. Ibland hoppas jag på att hon ligger i säte så man slipper göra ett val mellan förlossning o snitt... Om jag väljer att göra ett snitt då känns det som om jag går miste om något otroligt...

Usch vad jobbigt detta ska vara.. Vill bara att de är över snart.. Hur går det för dig?? Illamående? Trött?

• Krompirusa

Jag träffar aurora bm o min vanliga bm.. Min man är väldigt förstående så jag har all stöd jag behöver :)

Visst är det skönt när man har orken att göra saker, jag sov nog 20 av 24 timmar dom första 15 veckorna hahaha :) ska ni ta reda på kön när ni går på rul?

• Krompirusa

Jag är ju så himla nyfiken så jag kunde ibte låta bli :D så jag frågade o dom sa att de är en flicka :) de var faktiskt ganska bra för då kunde jag planera lite, har målat hennes rum.. Valde färgerna rosa, lila o vitt behövde inte tänka på att de ska passa båda könen.. Sen känner jag att jag fick en annan slags kontakt, för nu kallar jag bebisen för hon och det känns mer verkligt på något konstigt sätt.. Även att välja namn är berydligt lättare, behöver inte ens tänka på pojk namn :)

De e en del positivt i att veta kön :) trots att man förstör överraskningen...

• Krompirusa

Hhahaa min var emot det från början oxå men jg körde på bra argument, de e faktiskt jag som blir fet, de e faktiskt jag som ska stå ut med smärtan på förlossningen, de e faktiskt jag som mår illa o spy, tycker faktiskt att du kan unna mig detta som en liten present o motivation i allt de onda o jobbiga :D så han gav med sig tillslut.. Hahhahaah vad själviskt man är ibland..

Svar på tråden Aurora samtal Jönköping