Inlägg från: ForReal |Visa alla inlägg
  • ForReal

Torrfoder till katter, vad rekomenderas?

Marie-anne skrev 2011-12-29 03:12:22 följande:
    jag ger friskies for sterilized cats!

Jag tjatar om det i många trådar, men varje gång så kanske nån som t ex TS som undrar får se det och blir klokare :)

TS - Ge inte Friskies, absolut inget från dem. Riktigt dålig mat för katter, inte alls anpassat efter deras behov och mest bara skit. Tyvärr. Men tror knappast utifrån din trådstart du skulle ge dem det heller. Eukanuba är bra.

• ForReal
    Frontline skrev 2011-12-29 03:19:02 följande:
    Läs ovan
    Väldigt mycket kött i din kisses favomat eller hur...
    Det är mer än de flesta. Att proteinet kommer till 30% från kött är att anses som OK i torrfoder. Men sen finns ju t ex Orijen med ännu högre kötthalt.
  • ForReal
    Marie-anne skrev 2011-12-29 04:05:01 följande:
    pluvdo, nej kanske inte. men min katt var inte frisk när jag fick honom utan full av skabb och mask, och tom veterinären säger att mina katter är i perfekt skick och jag har hört att han sällan minns djurnamn, men mina minns han jämt, lite ot kanske, men jag trodde aldrig min sotis(som e på min bild) skulle överleva alls!

Men hursomhelst, så är det ju inte för att maten skulle va så bra som han överlevde, utan för att han fick vård. Finns ju ingen mat mot skabb och mask :)

Det är ju toppen att de inte haft några problem efter det. Dock är 10 år inte gammalt för en katt. Men det är ju inte så att alla som får Friskies dör som flugor, utan det är ju väldigt individuellt hur bra en katt klarar sig. Det är det jag menar - finns folk som klarar livhanken på pommes och friterad kyckling varje dag men många får problem tillslut, och vissa dör. Det är ju dumt att chansa när katterna själva inte kan gå och köpa sin mat.

Du verkar bry dig jättemycket om katterna och jag tror inget illa, men jag tycker inte du ska tro att det är fodret som gjort att katterna mått bra - snarare har dem lyckats behålla sig friska trots fodret. Men den som var 10 år, bara dog den eller blev den inte sjuk alltså?

Svar på tråden Torrfoder till katter, vad rekomenderas?