Hur ofta dammsuger ni era hem?
Hur ofta dammsugs era hem?Om ni tex svarar flera gånger om dagen får ni gärna skriva varför, ni kanske har hundar / katter som hårar mycket?
En gång om dagen pga allergi
Ca 1 gång i veckan. Men oftast blir det att man småduttar i ett rum med dammsugaren, alt ta fram sopborsten. Men hela huset dammsugs som mest 1 gång i veckan.
2 ggr i veckan pga tre pälsbollar
En gång om dagen i regel, ibland blir det varannan dag. Har två hundar som hårar och tre småbarn som skitar ner.
Jag dammsuger aldrig. Vår städerska däremot dammsuger och våttorkar alla golv 1 gång i veckan.
Det varierar beroende på vilket rum det gäller och vilken tid på året det är. Hallen under den värsta sand- och grussäsongen måste dammsugas runt 3 ggr/dag, medan sovrummet mitt i vintern dammsugs 1 gång/vecka.
0-4 ggr om dagen, anledningen är att jag går barfota och inte vill känna skit uner fötterna. Jag ska tillägga att jag har 2 stökmajor hemma som drar ner det mesta på golvet ;)
1 gång om dagen blir det oftast här :)
Minst en gång i veckan och sedan när det behövs!
Och bara för att det behövs på ett ställe så dammsuger jag inte hela huset.
Nu vid jul dammsuger jag ex mest under granen för att slippa få barr i hela huset.
Är barnen ledig blir det dammigare i hela huset och kräver mer städning än om de är i skolan/dagis. På sommaren beror det på vädret ute. Är det varm så man springer ut och in hela tiden så dammsuger jag oftare. Är det regnigt håller vi oss inne mer och drar inte in en massa sand och gräs.
Vid behov - ett alternativ som inte finns.