• Mamma med fem

När bestämde ni namnet?

När var namnet på bebisen spikat? 

★ ☆ ✰ Alex, Sam, Charlie ✰ ☆ ★
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-30 13:07
    Har du flera barn räknas det YNGSTA FÖDDA barnet.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När bestämde ni namnet?
  • Meus Veritas

Vi visste att vi väntade en pojke o hade fleramamn på lut men när han kom upp på min mage så börjar min sambo gråta glädjetårar o säger "det är en albin älskling!" o när jag hämtat mig lite o fick titta på honom så kändes albin så rätt så han var väl ca 30 sek gamal när han fick sitt namn

• JQs

Vi hade ett pojknamn som vi var säkra på men det var först i samma sekund som jag såg honom som jag visste att det var det han skulle heta, det var helt klart en Noa som kom ut. Hade det varit en flicka hade det varit svårare då vi inte riktigt hade något flicknamn...

• Mornie Alantie

Vi hade flicknamn klart sen innan vi ens planerade barn. Pojknamn var svårare så det hade vi inget 100% bestämt. Nu visade det sig vara en liten flicka, så hon har haft sitt namn sen vi såg vad det blev. Jag röstade dock på första alternativet eftersom vi bestämt flicknamn sen innan hon föddes.

Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Equal

Vi var så säkra på att det skulle bli en pojke, så namnet var spikat och klart.
    Men ut kom en lite flicka. Men det räckte för min man att titta på henne så fick hon ett namn, hon heter Irmelie.

• Momalicious

Efter ungefär en dag. Han föddes på natten och eftermiddagen samma dag så visste vi. Vi hade flera namn men två som passade honom. Min sambo sa "är du en Melvin?" och "är du en Elliot?" och när han sa Elliot log sonen. Då sa sambon "gillar du Elliot?" och då log han igen så Elliot fick det bli :)

• Musen

Namnen var spikade innan vi ens började försöka :) 2 flicknamn och 2 pojknamn har vi.

• Musen
    JQs skrev 2011-12-30 13:18:15 följande:
    Vi hade ett pojknamn som vi var säkra på men det var först i samma sekund som jag såg honom som jag visste att det var det han skulle heta, det var helt klart en Noa som kom ut. Hade det varit en flicka hade det varit svårare då vi inte riktigt hade något flicknamn...

• SilverEmma

Vi bestämde båda barnens namn innan de föddes. Fanny visste vi könet på men inte Elliot. Men vi bestämde att det skulle bli en Elliot oavsett kön.

• Havsjungfrun

Barn nr. 1: 1-3 dagar. Hade tänkt Elias eller Elis om det blev en pojke. Svägerskan fick dock en Elias månaden innan och då kändes Elis för likt. Efter mycket provande på BB så var det i alla fall så att han var en Elis.
    Barn nr. 2: Ett par minuter efter födelsen. Vi hade två tjejnamn på lut, Nora och Tyra. När hon kommit ut sa maken efter en stund "det är allt en Tyra" även om det var mitt namnförslag.

Man kan alltid ha olika namn på lut men det ska ju stämma med bebisen också och det vet man inte i förväg. 

Svar på tråden När bestämde ni namnet?