När bestämde ni namnet?
När var namnet på bebisen spikat?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-30 13:07
Har du flera barn räknas det YNGSTA FÖDDA barnet.
När var namnet på bebisen spikat?
Barn 1: var 3 veckor.
Barn 2: var 2 dagar.
Barn 3: var dagen efter han föddes.
Vi hade verkligen jättesvårt att välja namn! Eller rättare sagt att ENAS om ett namn.
Tur att vi inte ska ha fler, då hade det varit kört!
asså jag tror nån vecka efter barnet var född. vi blev oense och barnet såg inte alls ut att heta hampus o sambon kom med dåliga förslag o då sa jag att pojken ska heta antingen mattias eller alexander. nått annat gick jag inte med på för han såg ut som en typiskt alexander eller mattias o alexander blev det
Första visste vi namn på så fort jag visste att jag var gravid. Vi hade bara ett pojknamn o kände på oss att det var en pojk vilket stämde. Andra barnet hade vi några alternativ och bestämde oss efter några dar. Hade bara tjejnamn sista gången o det blev en tjej.
Tidigt, bara någon/några veckor efter RUL som visade att det var en flicka.. Nu när jag är gravid igen så blev det ungefär samma, återstår att se om det verkligen blir en pojke :)
När vi såg pluset då fick lillen sitt namn.. De var med nr1.. Men då hade vi dock bara pojknamn och det behövde vi ju bara..
tur nog.. Annars hade de vart lite svårt..
Med nr2 så fick lillen sitt namn samma dag vi gjorde UL.
Då har de vart lätt.. Men när vi ska vänta nr3 så kommer vi ha svårt.. val..
1-3 dagar efter födseln
Vi hade tänkt känna efter i lugn och ro "vem" bebisen var först, och hålla förnamnet hemligt till dopet (tradition i min släkt) men makens mormor från USA blev helt förkrossad, där hon kommer ifrån är det tydligen helt otänkbart att ett barn föds utan namn... Så det blev att sätta sig och fundera så huvudet värkte ![]()
Vi had två tjej namn med oss och två pojk namn till förlåssningen och de blev en tjej och det blev det ett av de två namn vi hade med oss