Syskonbråk/hat
Jag har tre pojkar. De är 7, 9 och 12 år gamla. De två äldsta bråkar hela tiden och har gjort så sedan den yngre av dem var 2 år gammal.
Jag vet inte vad jag skall göra längre, är helt förtvivlad. Den äldre säger att han skulle önska den yngre aldrig blev född, för då skulle allt blivit bättre, jag blir så ledsen, jag försöker prata med honom direkt efter att han sagt så, men han håller fast vid att han hatar sin bror och skulle önska att han (brodern) aldrig blev född.
De kallar varandra öknamn hela tiden och tävlar hela tiden om att vara "bäst" på allt vad det nu är. Vi föräldrar har alltid försökt ge dem båda lika mycket uppmärksamhet och uppmuntran.
Det hela startar vid frukostbordet, där det kan räcka att den yngre av dem tittar på sin storebror, då smäller det och storebror skriker och slår mot honom. De är lika "goda" både två och triggar igång varandra både två.
Mitt i allt detta är deras yngsta bror, han funkar bra ihop med båda sina äldre bröder, det kan bli normalt syskonbråk emellanåt, men inte så farligt. Däremot lider han ju under att hans bröder hela tiden bråkar. Vissa dagar är jag uppriktigt rädd för att de två äldre verkligen skall skada varandra fysiskt. J
ag har försökt göra saker med bara de två, men det blir bara bråk. Jag vet inte vad jag skall göra längre, jag bara gråter och gråter och är förtvivlad. hjälp oss! Hur skall vi få ett normalt familjeliv.