• Lisch

Okänd människa bankar/plingar på dörren sent på kvällarna.

Det började för några veckor sen med ett kraftigt bankande och sen plingande på dörren. Jag öppna givetvis inte. Jag är ny i stan sedan 4 månader.( bor centralt på BV)  Och den enda som kommer hem till mig är min syster och hon bankar aldrig på dörren. Jag ringer oftast upp henne när detta händer.

Jag har allt nerdraget och släkt  på kvällarna.. och rätt som det är kl 23 på kvällen så börjas det igen. Jag smygtittar ut men ser bara en skymt av personen. Genom att det är mörkt så ser jag inte så bra. Ser heller inte någon som går förbi utanför heller. Personen bara försvinner. 

Börjar bli lite rädd utav detta. Vet inte heller hur jag ska göra. Polisen gör inget åt detta genom att jag inte vet vem det är. :( eller kan beskriva personen.

Har placerat ut gipskniv och hammare osv lite här å var ifall dom skulle besluta sig för att ta sig in. Låter lite töntigt men det är allt jag har. 

• Svar på tråden Okänd människa bankar/plingar på dörren sent på kvällarna.
  • Topcom

Hur går det? Några fler obehagliga besök? Jag skulle vara livrädd i dina skor..:(

• Effie

Vad obehagligt.
    Jag hade en sån typ som höll på och grejade med min dörr ibland. Var jätteskraj. Sen en dag slog det över helt. Jag blev så arg och less på skiten, så jag väntade vid dörrn och när det satte igång slet jag upp dörren och skrek jättehögt. Typ "GAAAAAAAAH!"
    Och där stod en rädd liten gubbe som var lite senildement som hade tagit fel på våningen. Det hände tydligen ganska ofta...

Det är synd att man inte får videoövervaka sin egen dörr, TS. Men det går kanske att tända utanför iaf så att du ser vem det är?

• Topcom
    Effie skrev 2012-01-01 23:11:20 följande:
    Vad obehagligt.
    Jag hade en sån typ som höll på och grejade med min dörr ibland. Var jätteskraj. Sen en dag slog det över helt. Jag blev så arg och less på skiten, så jag väntade vid dörrn och när det satte igång slet jag upp dörren och skrek jättehögt. Typ "GAAAAAAAAH!"
    Och där stod en rädd liten gubbe som var lite senildement som hade tagit fel på våningen. Det hände tydligen ganska ofta...

Det är synd att man inte får videoövervaka sin egen dörr, TS. Men det går kanske att tända utanför iaf så att du ser vem det är?
    haha naaaw.. :') Ooopsie 
  • UnderbaraMix

Moaspappa, jag hade stått med en hårspray eller typ "instant kill spray mot skadedjur" och sprayat ut ur brevinkastet nästa gång. TS, har du någon stor vän som kan hänga hos dig ett tag och som kan öppna och haffa tag i den som stör dig?

Mamma till en liten kille född augusti-11. Flyttar till årsskiftet till Edinburgh, Skottland. underbaramix.wordpress.com
  • UnderbaraMix

Och nu ångrade jag mig. Herregud, tänk om det är en senildement :0 Fråga genom dörren nästa gång!

Mamma till en liten kille född augusti-11. Flyttar till årsskiftet till Edinburgh, Skottland. underbaramix.wordpress.com
  • Lisch

Hej alla. Det har inte varit någon här sedan sist och de känns ganska skönt.

Svar på tråden Okänd människa bankar/plingar på dörren sent på kvällarna.