• Anonym (M)

Vi bråkar JÄMT!! Tror inte jag är kär längre..

Har det varit så där alltid? Hur länge har ni varit tillsammans? 

• Anonym (M)
    Anonym (ledsen) skrev 2011-12-31 13:23:36 följande:
    VI har bara varit ihop  i två år. I börjar var det inte såhär, men sista året har det eskalerat och blivit mer och mer bråk. Vi är oerhört olika på många punkter..
    Om det inte var så i början så är det ju nåt som har hänt! Antagligen.
    Jag och min sambo har såna där diskussioner ofta (pust), för oss är det ett barn som hände :) Jag är trött och stressad och han är trött och stressad, och då blir man på dåligt humör... så klart.
    Jag blir lätt sur för hur han säger saker och han blir sur för att jag är sur osv osv....
    För er så kan det ju helt enkelt va så att ni inte trivs ihop, och då blir man ju tjuriga mot varann. Ni får nog ta reda på hur ni vill ha det, fortsätta va tillsammans eller inte. Men jag tycker inte ni ska ta med den här tjurigheten, för den är egentligen "onödig", om jag tror rätt.  
  • Anonym (M)
    Anonym (ledsen) skrev 2011-12-31 13:56:00 följande:
    Sant sant, jag känner alltid att kärleken finns i grunden även fast jag o sambon har våra tjaffs-perioder. 

Då har du tyvärr fått lösningen på det hela...
    Hade du varit 25 år så hade du inte tvekat, kanske? 
  • Anonym (M)
    Anonym (ledsen) skrev 2011-12-31 13:58:25 följande:
    Sen har min sambo sagt SÅ många gånger nu att jag är överkänslig och att jag överreagerar, att  jag börjar tro på det.

Ärligt talat, samtalet om filmen - överreagerar  jag? Är det "tjafs" som man får räkna med? 
    Inte ok! Det har jag påpekat för min sambo att han får det att låta som att jag överreagerar hela tiden, och när han märker att jag blir ledsen så får han ur sig "men det var inte så jag menade..." och så mår jag pyttelite bättre. Att han ändå förstår hur hans reaktioner påverkar mig, och att han kanske tänker efter nästa gång han tycker jag är "löjlig". För vad gör det om jag blir ledsen över nåt som inte hans blir ledsen över? Hur skumt skulle inte det va, ifall man blir glad/ledsen/överraskad/osv osv i samma sak?! 
    Dom ska kunna "tåla" att man "överreagerar", för det är ju bara så man är ibland.

Nej... är man normal säger "jaha, tycker du om den filmen? det visste jag inte", är man tjurig däremot är det enklaste(/roligast?) att dumförklara på direkten...  Samma sak där, ni pratade ju om er personliga favoritfilm, varför ska han reagera så när det är DIN åsikt? Nej nej, inte ok!
  • Anonym (M)
    Anonym (ledsen) skrev 2011-12-31 14:21:02 följande:
    Tack snälla ni för era sympunkter..

Nu ska jag förbereda mig inför nyårskvällen så gott det går..

Nyårslöfte; att reda ut min relation..
     Gott nytt år på er!    
    Lycka till!  och gott nytt år! 
Svar på tråden Vi bråkar JÄMT!! Tror inte jag är kär längre..