Locka håret på min 4-åring... Någon expert?
Dottern är nyfyllda 4 år och är hopplöst förlorad i en läskig prinsessålder. Läskig säger jag för att det inte direkt motsvarar min egen livsstil, jag som alltid varit mer en pojkflicka genom åren, och därför vet jag inte alltid hur jag ska hantera allt.
Nu är det så att den trolliknande lilla sötnosen är utrustad med ett spikrakt hår, och självklart är det prinsesslockar som hon mest av allt åtrår. Självklart försöker jag göra henne till viljes, men min utrustning för hårvård här hemma räcker inte till för att uppfylla hennes hårdrömmar. I bästa fall har jag lyckats få fram en lätt vågig och tantig frisyr som dottern generöst ändå uppskattat. Men varje gång vi är bortbjudna och klär oss lite finare kryper det fram att den HÄR gången skulle hon vilja ha riktiga lockar.
SÅ. Vad behöver jag inhandla? Blir det för dyrt får hon vara utan lockar! Men detta med olika maskiner, är det inte lite dumt med värme och så i små barns hårbotten, eller? Rullar? Det ska vara små då va? Annars blir det dallas-looken igen. Eller? Och ska det vara någon läggningsvätska eller annat? Jag har aldrig lyckats få tillräckligt långt hår själv för att prova sån här skit på mig själv men jag är beredd att lära mig...
Snälla gnäll inte för att jag skämmer bort dottern eller för att jag överväger värme/kemikalier i hennes hår eller för att jag tycker prinsessgrejjen är lite läskig. Det är ju därför jag ber er om hjälp ju!