• Adams kamp

Vart handlar du barnkläder?

Vart handlar du största delen av barnkläderna? 
    Jag vet att många handlar hos flera butiker så det är "kedjan" du handlar hos mest som gäller. 
    Är även medveten om att jag tagit med långt ifrån alla butiker men jag vet inte vilka fler som finns i Sverige  
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vart handlar du barnkläder?
  • Krake
    Päron1986 skrev 2012-01-01 21:52:20 följande:
    Lite ot, men hoppas att det går bra att fråga ändå?

Om man vill handla till nyfödd -vilken storlek "brukar" man ta?
    ta stl 56!
    Moster, inte monster.
  • Päron1986
    Krake skrev 2012-01-01 21:53:09 följande:
    ta stl 56!
    tack för tipset!
  • April barn

Jag köper kanske kläder till sonen 1-2 gånger om året då det är något vi saknar vilket händer otroligt sällan eftersom vi ärver kläder från 6 olika barn Tungan ute Känns totalt meningslöst att kasta bort pengar på giftiga (alla kemikalier som finns i nya kläder) dyra nya kläder när vi har så det skulle räcka till fyrlingar hemma Glad Men de gånger jag handlar köper jag i stort sett alltid från polarn och pyret och ofta second hand, jag tycker deras kläder är snyggast med alla färger och har bäst kvalité Glad

MA v.17 -2009 ♥ Marcus 8 December 2010 - 3 560g & 55cm kärlek ღ MA v.9 -2011
  • Adams kamp
    Päron1986 skrev 2012-01-01 21:52:20 följande:
    Lite ot, men hoppas att det går bra att fråga ändå?
    Om man vill handla till nyfödd -vilken storlek "brukar" man ta?
    Nyfödda brukar ha stl 40, 50 eller 56. 
    Storlek 40 om de föds för tidigt, 50 är normalt men 56 brukar man ta för att vara "säker" ifall bebisen är stor när den föds =)
  • Återkommande gäst

Köp/säljgrupper på FB. Köper nästan inget i butik längre

• Cissela

Hösten/vinterns kläder är till största del inköpta på Pomp de lux... men resten från blandade märken...

• Shasti

Annat: barnloppisar och barnbasarer. Tradera är bäst att sälja på .

• Pärlans2

Handlar nog, mest kappahl, name it, pop o villervalla, en del hm med.

Köp 56 till nyfödd, vi hade köpt 50 o sonen var 54 cm lång, han kom inte i kläderna:):) O innan sa dom att han var normal stor, så det är ju inte alltid man vet:)

• Muslimska mamman

Det har blivit allra mest Kappahl eftersom jag får så många bra erbjudanden därifrån. Men H&M tycker jag har finare kläder, så där handlar jag ifrån ibland. Samma sak med Lindex, bara ibland. Och så Tradera brukar det bli mycket ifrån, billigast så när man har dålig ekonomi.

Blöjans mamma
  • Miss Obsessive

H&M, Lindex, Åhléns, Name it och Esprit, därifrån kommer de flesta av dotterns kläder ifrån. Jag älskar Name it och Esprit! Mjuka och sköna kläder som är väldigt generösa i storlekarna och därför kan användas länge. Det händer att jag snubblar in på POP då och då, men även om de har fina tryck på sina kläder, så tycker jag inte att deras priser kan ursäktas med någon fantastisk kvalitet precis.. 

Svar på tråden Vart handlar du barnkläder?