• Kastrull

Snart 35 år, känner mig utdömd.

Jobbar på mitt tredje barn, längtar väldigt mycket och hoppas att det även ska bli en fyra framöver. Men i varenda artikel om fertilitet så står det att efter 35 blir det mycket svårare att bli gravid. Fyller snart 35 och blir så deppig av detta. Men det händer väl inte på dagen man fyller att PANG så minskar chanserna drastiskt. Flört

Det är val bara att jobba vidare och hoppas. 

Nu som blivit gravida "senare", hur lång tid har det tagit?

Kramar 

• Svar på tråden Snart 35 år, känner mig utdömd.
  • Aaster

Jag vet inte om det finns nån riktig statistik ang ma eller andra mf. Jag hade ju lika gärna kunnat börja blöda just före KUB-UL och om allt hade kommit ut då hade jag ju aldrig vetat att allt avstannat i v 10... Jag tror att många mf egentligen kan vara ma:n ett tag och hade man kollat med UL oftare så hade man nog haft mer koll.

Jag vet inte om mitt "svar" gjorde nån klokare. Jag vet bara att det inte tjänar nåt till att fundera över risker och statistik, för händer det så händer det. Försök att inte oroa dig, kära Älva. Det tjänar inget till! Lättare sagt än gjort, jag vet .

• Aaster

FruRundberg - Apiforce är bidrottninggelé . Vi hade försökt i ett halvår med inget mer resultat än ett tidigt mf när jag blev desperat och bestämde mig för att testa det.

• Älva1973
    Aaster skrev 2012-05-10 21:03:18 följande:
    Jag vet inte om det finns nån riktig statistik ang ma eller andra mf. Jag hade ju lika gärna kunnat börja blöda just före KUB-UL och om allt hade kommit ut då hade jag ju aldrig vetat att allt avstannat i v 10... Jag tror att många mf egentligen kan vara ma:n ett tag och hade man kollat med UL oftare så hade man nog haft mer koll.

Jag vet inte om mitt "svar" gjorde nån klokare. Jag vet bara att det inte tjänar nåt till att fundera över risker och statistik, för händer det så händer det. Försök att inte oroa dig, kära Älva. Det tjänar inget till! Lättare sagt än gjort, jag vet .
    Tack för ditt svar, visst är det dumt att oroa sig. Men man blir ju så ledsen när det måste  hända. Blir ju berörd när det händer andra också. Hoppas att det tar sig snabbt för dig nu när ni försöker och att det blir en liten Glad
  • Jojjo77

Till trådstartaren: Snart 35 jag också och vi verkar inte kunna få barn alls, inte ens med IVF... Så njut och var lycklig av de barn du har!

• m1977

Hej kastrull;)
    Vill bara säga att jag har blivit gravid med min partner två gånger under 3 mån period och jag har precis fyllt 35, graviditeterna skedde månaderna innan och efter, första ett misfall. Däremot försökte jag bli gravid med mitt ex i 10 år utan att lyckas 3 ivf och 2 frysningar.

• Aaster
    FruRundberg skrev 2012-05-11 23:42:20 följande:
    Vad hjälper bidrottninggele? Är det slemlösande?

Googla på det och kolla i grådar här på FL. Jag kan bara svara för hur jag upplevt det och eftersom det är ett naturläkemedel finns det nog inga specifika svar om vad det gör.

Det anses vara fertilitetshöjande. Jag märkte av mer ÄL-sekret och mjukare livmodertapp under flera dagar kring ÄL när jag tog det. Första cykeln fick jag väldigt tidig ägglossning och andra cykeln väldigt sen, och jag blev gravid andra cykeln med Apiforce efter att ha kammat noll i sju månader .
  • skjuter illa
    FruRundberg skrev 2012-05-11 23:42:20 följande:
    Vad hjälper bidrottninggele? Är det slemlösande?
    Jag har påbörjat min andra månad med Apiforce. Säger som Aaster, första cykeln kom ÄL väldigt tidigt o jag hade kort mens efter det (ingen bebbe tyvärr). Nu har jag i dagarna börjat käka igen. Plus att jag dricker både Bisolvon o grapefrukt (kör en cocktail a la Älva ;)).
    Har fått för mig att min slemhinna är för tjock så nu testar jag Bisolvon. Tempar varje morgon oxå men ska försöka hålla mig borta från stickorna. Tycker det blir så mycket stress kring dom.

Har sjukt mycket att göra i skolan nu så hoppas att det kan ta udden av stress o press i bebisverkstaden. Bara mysa med gubben o hoppas på det bästa. Glad
  • Älva1973
    skjuter illa skrev 2012-05-14 15:11:37 följande:
    Jag har påbörjat min andra månad med Apiforce. Säger som Aaster, första cykeln kom ÄL väldigt tidigt o jag hade kort mens efter det (ingen bebbe tyvärr). Nu har jag i dagarna börjat käka igen. Plus att jag dricker både Bisolvon o grapefrukt (kör en cocktail a la Älva ;)).
    Har fått för mig att min slemhinna är för tjock så nu testar jag Bisolvon. Tempar varje morgon oxå men ska försöka hålla mig borta från stickorna. Tycker det blir så mycket stress kring dom.

Har sjukt mycket att göra i skolan nu så hoppas att det kan ta udden av stress o press i bebisverkstaden. Bara mysa med gubben o hoppas på det bästa. Glad
    Lycka till nu vännen Solig
    Hur gör du med mannen? Får han bisolvon också? Jag gav det till min då vi tyckte att hans sperma kunde få bli lite lösare, den är ganska tjock Flört
    Har ju fått höra så här i efterhand att Theracough ska vara bättre som slemlösande metod då den innehåller Guaifenesin (kan knappt stava till det Flört).. som ska vara fertilitetsfrämjande. Men bisolvon har funkat för mig.
    Läs gärna den här http://www.sharedjourney.com/articles/guaf.html

Nu längtar jag så mycket till dess att jag ska få se om det finns ett liv där inne. Vet inte när det kan bli UL. Det första man gör är väl KUB? Jag vet som sagt inte vad som erbjuds mig här i vårt landsting. Jag har inga åkommor som gör att jag kan få ett tidigt UL i v.7-9 som man läser att många får göra. 
  • skjuter illa

Tackar!

Nä mannen vill inte äta mediciner så det får gå bra ändå. Jag hoppas på att hans yngre ålder (han är 27) kompenserar min äldre. Flört
    Jaha! Blir det inget nu får jag prova Theracough sen. Men den är inte alls god. Isch!

Jag vet inte heller nåt om UL, VUL, RUL o KUB. Jag fick två eller tre RUL i Malmö. Ett var bonus (ett VUL egentligen) för jag hade UVI. Men jag funderade aldrig ens på att det kunde vara nåt fel i början av min graviditet. Det var liksom så självklart att det var okej. Sen upptäckte jag inte Familjeliv förrän halva graviditeten gått o det var nog bra. Har läst i många gravidtrådar om missfallsrädslor o tyvärr så tror jag det eldar igång något inom en. Inte bra om man redan är orolig. Sen är FL bra att ha på andra sätt. Flört

Svar på tråden Snart 35 år, känner mig utdömd.