Inlägg från: Ggrodan |Visa alla inlägg
  • Ggrodan

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Intressant tråd jag hittade i mina gömmor. Jag är uppväxt i ett stökigt hem, men jag har alltid älskat att städa mitt rum sedan jag var liten. Städa och möblera. Så jag kan det utan och innan och går in en härlig rytm och trivs med egentid, dunka musik, känna doften av skurmedel, se dammet sugas upp, det är terapeutiskt.

Nu bor jag och min sambo med en till inneboende och alla håller köksbänk / bord rena. Försöker sopa rent efter vi varit i köket. Vi städar övrigt efter behov (dammsuga golv skura samma torka speglar) och samma med tvätten. Disken får ligga max en halv dag/en dag vi gillar att hålla efter den.

Vår inneboende ville ha ett schema att gå efter men vi tycker alla städar efter sig - regeln är bättre att tillämpa för det är olika vem som är mest i lägenheten om någon åkt bort etc.

Gå runt några varv då och då och torka med trasan,bädda filtar , se då allt är i ordning brukar jag göra. Det handlar om någon minut och kliva upp ur soffan och pausa måste man ändå göra! :)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!