Inlägg från: angio101 |Visa alla inlägg
  • angio101

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

wow Pallas! Vilken skillnad lite vikning/rullning och lägga i högar gör.

Klädkammaren går nog som extra rum, så under badrumsveckorna.

• angio101

Linn77: tackar och bugar. Har ännu inte behövt märka barnens kläder men i höst börjar de på förskola...

• angio101

Linn77: Jag har köpt "Purple Rags" och Rubba Scrubba från FlyLady, samt hennes ljudböcker. Har tagit max två veckor att få grejerna. Jag använder nu en PR som kökstrasa, då jag insåg att jag tvättar städtrasorna en gång veckan i 60C medan wettextrasan kunde hänga där både två och tre veckor och surna till

• angio101

största skillnaden mot de mirakeltrasor jag har haft förrut är att PR har en "grov" och en "fin" sida tycker jag, plus att de är lite större. Jag köpte främst  för att jag ville stödja siten, men jag är helnöjd med det jag har köpt. Jag är också sugen på Rubba Swisha och även diskborstarna, de verkar lätta att rengöra  då borsten verka grövre.

Förra veckan köpte jag mig en ny dammsugare efter att ha sopat golven i ett halvår, vilken skillnad. Jag kommer nog fortsätta att sopa i köket till vardags men att dammsuga en gång i veckan och riktigt få bort allt skrufs är underbart, jag hade glömt att vi hade så lena golv :)

Mitt "extrarum" den här veckan blir att rensa ur Expedithyllan vi har i vardagsrummet för flytt till barnrummet och återuppståndelse som leksaksförvaring. Frågan är bara var allt ska vara, det är kontorsmaterial, pyssel, hantverk (garn) etc.

• angio101

Linn77: Jag har inte behövt betala nån moms/tull de gånger (2) som jag köpt saker från FlyLady, däremot så kostar ju frakten.. Just det, jag har köpt strutsdammvippan också..

Vilken underbart snäll idé att städa hos nån annan som ett extra rum.

• angio101

Linn77: Jag köper Eldorados påse med bikarbonat, 10 kr på Willys för över 100g. Kockens och Santa Marias minipåsar vägrar jag köpa.

• angio101

Cull: att gallra ut de svagaste exemplaren, speciellt om djur och plantor.

Idag har jag decluttrat och organiserat halva badrumsskåpet medan barnen sov. Visas i bildtråden.

Fixat en traslåda där jag vikt dem "på det rätta sättet".

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!