Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Näe då, jag vet att jag är det :)

Jag kanske tänker efter förmycket innan jag pratar/skriver kanske därför det oftast blir stopp.
    Fast å andra sidan så skriver jag oftare mer än vad jag skulle ha sagt offentligt :)

Fast allt sitter väl i huvudet?! Det är huvudet jag borde jobba med istället för linneskåp och kyl....       haha

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Jo du har så rätt.

Jag kan ju skriva för min egen del, som någon slags terapi.... 
    Jag har nog tänkt att ingen ändå vill läsa det, men det gör ju faktiskt ingetting. 

Jag har varit sjukttrött hela dagen, omställningsdagarna inför nattjobbet brukar vara bättre än vad denna dagen var. Men jag tittade iaf i mitt badrumsskåp, det skåp jag måste göra nåt åt. 
    Jag tycker det är svårt att få någon orning på alla flaskor o nya tandborstar osv.
    Sen har vi även våra mediciner där, som jag har försökt samla i en låda. Varför ska inte medicinerna vara i badrummet förrsesten?

• sholof

oki Tack!

har faktiskt inte tänkt på det där med att förvara medicin innan, utom den medicin som ska stå just i kylskåpet.

Men det kanske blir ett bra projekt för mig att försöka hitta en bra plats för det. Spontant känns det som att det kommer hamna i städskåpet för där har jag nästan en hylla över, men det kanske inte är en så bra ide heller.
    Ska ta upp frågan med sambon så kanske han hittar en bra lösning för detta. :) 

• sholof

Låt oss inte gå till överdrift tjejer! :)

• sholof
    Så hade jag inte gjort det ännu hade jag satsat på det denna vecka, för det är ett lagom stort projekt och ett viktigt sådant också! 

Jag har inte bestämt mig ännu för mitt veckoprojekt denna vecka. Jag fuskar ju i badrummet, genom att vi har tvättstugan varannan vecka numera så passar jag på att storstäda badrummet när jag ändå tvättar badrumsmattor och alla badlakan etc. Så med daglig S&S och WHB den vecka badrummet inte storstädas så blir det ju aldrig smutsigt där. Så jag kör en rejäl storstädning som vanligt på onsdag när det är tvättstuga. 

Istället för extrarum har jag bestämt mig för att packa upp kartonger från flytten som står i källaren och decluttra dom. Men jag skulle vilja hitta ett "veckans projekt" också.

Har du förslag? 

Jag har försökt tänka på vad jag tycker skulle vara ett bra veckans projekt, men kommer inte på något bra o självklart så som linneskåpet. Jag kommer fokusera på mina mediciner och min sminkförvaring. Har även en del smycken i badrummet, så det får jag oxå försöka organisera.
    Du har ju en hel del inlägg om badrummet redan.  

Nästa vecka tycker jag du kan fördjupa dig i nattduksborden, så vi kan gräva oss ner där :) 
    Vad vi ska ha eller inte ha där... 
    Eller hur vi bäddar våra sängar på bästa sätt.

• sholof

Jag har flyttat på våra mediciner, den bästa plats vi hittade var i städskåpet som står i hallen. Är det konstigt att förvara mediciner i städskåpet?

• sholof
    81missan skrev 2013-04-16 20:30:54 följande:
    min man tyckte det var helt ok att jag hade städat lite! Då är frågan bara var gränsen går? Fast själv känner jag att jag inte vill pilla där alltför mkt, det är så rörigt och jag vet inte var han vill ha sakerna, en  del vet jag inte ens vad det är för något,

Vad har han i förrådet? skulle han själv vilja rensa där med din hjälp?

Jag skulle försöka hjälpa till att få någon liten ordning där iaf med hans hjälp.   
  • sholof

Ni som jobbar kontorstider, när hinner ni med att städa? :)

Jag jobbar i vanliga fall natt men idag o imorgon ska jag istället jobba 6-14. Jättebra med tid över på eftermiddagen tänker man då.....men jag är ju aptrött!

Men men, planen var att jag skulle städa badrummet, så jag går emot min dragningskraft mot soffan. Kommer ju bli desto skönare ikväll när jag ligger i soffan o tänker på mitt städade badrum.

Har nu enbart en hylla kvar att decluttra i badrummet så känner mig i princip klar där. :)

• sholof

Jag är faktiskt lite intresserad av din crock pot, verkar så himla smidig.  men behöver man en maskin till?! hmmm :)

Badrum o gästtoalett är nu rena, gick betydligt snabbare denna gång än för en månad sen. Härligt! :)
    Sen lyckades jag ta mig upp på löpbandet efter det.....kors i taket.

Någon som har nåt bra tips på hur man håller ett svart badkar rent, som det är nu så syns väl snart dammet igen.

• sholof
    Luktärten skrev 2013-04-18 21:45:36 följande:

Bada oftare?

Faktiskt en ganska bra ide :)
    Jag brukar inte ha ro att bada, men man ska ju även ta hand om sig själv med Flybaby....så att bade lite oftare kanske är en bra rutin att få till.  
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!