Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Jag skänker oxå bort våra kläder, barnens kläder går till släktingar som har yngre barn.

Jag provveck oxå vårt enda drag-på-lakan.... Har aldrig lyckats särskilt bra med det. Igår när jag fixade i linneskåpet blev det väl iaf slätt.... Men jag fick inte till det som på videorna men mindre blev det iaf. :)

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Hur gör ni andra med era handdukar o lakan, stycker, manglar eller bara försöker vika ihop efter torktumling?

Då går vi vidare till nästa zon som är köket!

Behöver tips på var jag ska börja. Imorgon blir det allmän städning i hela köket sen ska jag ge mig på skåp och lådor. Allt behövs städas ur och kanske lite urrensning, men vad är smartas att börja med?

Sen har vi en kyl och frys som är fristående....ovanför där blir det att vi har en samling av lite av varje, godispåsar, snackspåsar kakburka servetter osv.
    Vi behöver nog en smart förvaring där uppe så att det itne ser så rörigt ut.

• sholof

Ms h: haha, jag har haft samma tankar ikväll :) Men bestämde mig för att det fick vara bra för denna veckan o så tog jag tag ikvällsrutinerna istället. Men jag planerar för morgondagen! :)

• sholof

Jag måste köra till IKEA typ nu genast! :)
    jag har tömt ovanför kyl och frys och behöver lådor med lock för att få ordning där.

Även i vårt handduksskåp behövs några lådor till så då kan jag passa på att handla de oxå :)

• sholof
    angio101 skrev 2013-04-08 10:57:40 följande:
    JAAA! Mot IKEA!
    :)
    Ja en snabb runda på ikea blev det. Hittade bra lådor med lock att ha ovanför kylen plus lite andra smålådor jag har tänkt jag behöver lite här o var.
    Ett nytt skohorn fick jag oxå köpt eftersom jag på nåt konstigt vis hade sönder vårt andra. Jag är väl för stark helt enkelt.

Tur vi har nära o bra till ikea, skulle ändå köra mamma för att handla så hon fick hänga på :)

Nu blir det till att skrubba luckor o överskåpen innan jag måste försöka sova inför nattjobbet.
  • sholof

Vi åker nog dit iaf 1 gång i månaden....o just nu fler gånger för att vi vill få ordning här hemma.

jag har gjort nåt idag som jag verkligen hatar att göra. Jag har städat av kryddhyllan!! :)
    En sån där vanlig ovanför fläkten med 3 hyllor....brukar torka av nedersta hyllan när jag städar, men jag brukar inte flytta på burkarna. men idag blev allt rengjort, så nu ska jag hålla det varje månad vi är i köket.

• sholof

Hur gör ni andra med er kaffeförvaring? :)
    Kanske inte så snyggt men en plats som innan var tom.
    jobbigt nu då jag ska damma där uppe....

(Ni kan aldrig gissa var jag jobbar!?) :)
  • sholof

Smart tips med telefonsamtal. Har en del långpratar som ringer och då brukar jag försöka fixa tvätten osv. Får bara komma ihåg att använda handsfree istället så slipper jag få ont i nacken.

• sholof

Linn: har du hittat in i bildtråden än?

• sholof

Va bra!

Det är skoj att på ett lätt sätt få dela med sig av sina framsteg med andra. Blir lite roligare då att städa och fixa. Fast sen har jag ju en sambo som är väldigt aktiv eller iaf är väldigt glad för allt jag gör där hemma.  

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!