Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Pallas skrev 2013-04-23 22:26:17 följande:
    Jag har jobbat 11 timmar (20 min rast) och sedan gett hästarna mat, vatten och en någorlunda ren bädd. Nu borde jag först shina sinken och sen S&S:a badrummen men jag säger: FUCK THAT! Jag måste åka hemifrån 7:20 i morgon bitti igen, för ett nätt litet 12-timmarspass med två gubbar borta från avdelingen. Sen avslutar jag veckan med två korta dagar, bara 8-18:30. Tror ni jag kommer vara sugen på att städa barnens sovrum i helgen?

Hur orkar du? Har du långledigt över helgen?

Tror att du får låta sovrummen vara en månad till....

shina sinken och SoS kanske räcker typ varannan dag när du jobbar sådär mycket, men antar att resten av familjen inte städar upp där när du jobbar.    
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

Åh va bra det är med SoS toaletterna. Igår när jag mådde riktigt illa o satt vid toaletten en bra stund så var jag så glad att allt var så rent o fint. :)

• sholof

81missan: decluttra, sortera, organisera om det behövs göras hemma hos er. Det underättare ju städningen framöver att ha det organiserat. (När jag skulle skriva ditt namn på surfplattan så ville autokorrekt skriva. 81missanpassade.... :) tur att jag ibland hinner se vad jag skriver. )

• sholof
    Ms H skrev 2013-04-26 21:02:30 följande:
    Linn, nu får du bli frisk, du fattas här!

Jag håller med!
  • sholof

Bra jobbat Ms H! Känns skönt när man väl klarar av en rutin. Jag har själv svårt att göra allt jag borde, men tar det lite efterhand så ligger rätt bra i fas med just det dagliga rutinerna. Fast nu är det helg, och vi kommer mest vara i skogen. Men diskmaskinen är tom, och diskbänken shinad, så vi kommer nog kunna klara helgen rätt ok. :)

• sholof

Men först blir det ett besök på Ikea, vi ska köpa hyllor till vårt sovrum.....så kan vi slänga ut nattduksbordet!! Jippie

• sholof
    Luktärten skrev 2013-04-28 19:12:47 följande:
    Tack Abinito. Imorgon blir vardagsrum igen. Tyckte inte det var länge sen vi var där. Det får bli en kort lista då jag gjorde en stor insats där sist.

1. Damma
    2. Rensa ovanpå vitrinskåpet

Pallas, det är det som jag gillar med Fly för lite varje dag ger ett bra resultat i slutändan.
    precis samma som jag behöver göra. Vitrinskåpet var det enda jag inte orkade med förra gången vi var i vardagsrummet. :)
  • sholof

Idag har vi äntligen fått upp nya nattduksbord i sovrummet, det blev 2 hyllor på väggen. Lägger in en bild på det i bildtråden. :)

Så nu blev jag iaf av med kabelkaoset där inne och fri golvytor. Perfekt med bara en kortvecka i vardagsrummet så att jag sen kan ta tag i datorrum som får hamna i hallzonen denna gången.

• sholof

Härligt att du är tillbaks och verkar må bättre Linn!

Jag har helt tappat orken, har dessutom klåda över hela kroppen så nu väntar jag på en läkartid i eftermiddag. Fram tills dess kommer jag bara sitta i vardagsrummet och försöka läsa en bok. Och fundera på vad som ska göras ikväll när sambon kommer hem och kan hjälpa mig med dammvipan :)

• sholof

Ja antingen är jag mer mottaglig nu så att det är någon allergi. Jag har även innan haft problem med levern, och då fått klåda bla när jag var gravid.....så lite orolig att det är någon leverpåverkan. Men det lär väl kanske doktorn kunna ta reda på. Ett bad hade inte alls varit fel!, Ligger i min säng o njuter av ordningen efter att vi slängde ut våra gamla nattduksbord.

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!