Jag hade en källare i mitt förra hus, fick aldrig ordning där. Det blev liksom som någon sorts stor förvarings utrymme....
Var först glad för min jättelika tvättstuga som fanns i källaren. Men där kunde ju tvätten bli liggandes eftersom vi inte såg den om vi inte kom ner till tvättstugan. Där var bra möjligheter för att hänga tvätten och ett stort bord att vika tvätten på, men det funkade ju lika bra o bara lägga den rena tvätten i en hög på bordet....
Nu har jag ju förvisso ingen tvättstuga utan en tvättstapel med tvättmaskin o torktumlare i badrummet, en tvättkorg och en korgförvaring för ren tvätt. Tvättkorgen blir aldrig överfull, tvätten blir oftast viken rätt så omgående. För i badrummet är vi ju flera gånger dagligen o då kan jag ju lätt slänga igång en maskin eller vika ihop några kläder osv. :)
Men en tvättmaskin om dagen tror jag på om man har tvättberg. Att få in den rutinen att starta en maskin som är klar när man kommer hem från jobb, sen torka den och vika ihop den direkt. Berget kommer att försvinna och sen så behöver man kanske inte tvätta varje dag.