Inlägg från: elinaehn |Visa alla inlägg
  • elinaehn

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

den här tråden tillsammans med något mer som jag itne kan ta på har förängdrat mitt sätt att se på städ o plock o fix. saker sker mer i förbifarten elelr görs för att jag gör. de tär itne en tung lista på saker som msåte genomlevas. förstår ni hur jag menar? skrubbar handfatet typ varannan dag när jag ändå står där vid nåt tillfälle. tämmer diskmaskinen medan kaffet rinner, sopar lite i köket när jag ändå bär sopskyfeln ut i hallen, tar soppåsen med även omd en inte är helt överfull (sådär så man knappt får ner den i sopnedkastet) när jag ändå går ut... Känns som ett bekvämare sätt att leva. gör mer, håller fint o fräscht men med mindre ansträngning på nåt vis. känenr ni igen det?

• elinaehn

ok, min plan är att röja o snygga till ett skåp i badrummet som varit kaos så länge att jag först idag INSÅG att det är kaos. ska ske imorgon!

i övrigt är det under kontroll. idag är marsvinsburen ren, grovsopor utburna,  två maskienr tvätt tvättade så korgen är tom!, ljuslyktorna sprayade o avtorkade så de är fina, o sen är badrum och kök o sovrum fixat enligt snabbkonstens alla regler  

vi är SÅ BRA!! 

• elinaehn

har lite problem med avloppet golvbrunnen till badkaret o undrar om ni har tips. har rensat o hittar inget hår eller dyl mer o ändå titt som tätt rinner det över på golvet, inte alltid men ibland. så skumt. kan förstås finnas något en bit in under golvet som jag inte rör men bara ett år sedan jag bekostade att de kom hit o spolade igenom alltihop! får ni några ideer som itne skadar några rör eller miljön förstås!

• elinaehn

Alltså jag städade igår o idag skräpiga golv igen. Jag fattar inte. Värst kring marsvinen i höet de stänker. Irriterad över att det aldrig får kännas fint liksom. O dotterns rum. Hur röjer man när man som jag har så svårt att slänga saker?

• elinaehn
    Pallas skrev 2012-04-27 15:35:06 följande:
    Var har du köpt den? Går det att köpa färdigt?

nåt byggvaruhus, tror det var bauhouse. det fanns i högblank lite räfflad plåt. eller tunnare icke blank plåt med mönster. det är ett par år sen men oj vad den är bra. bara torka av!
  • elinaehn

p.se ha med er exakta måttet ni behöver så kan ni såga direkt på plats utanför kassan om det ska sågas. såga där det sen itne syns när den är på plats, att ni sågat. mend et kankse är självklart för er (själv kan jag missa sånt liksom):

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!