Inlägg från: SockerStinn |Visa alla inlägg
  • SockerStinn

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Chianti skrev 2013-08-10 20:40:16 följande:
    Tror inte det finns speciella mjölkkannor, men kannor, vilken som helst du tycker är snygg? Själv skulle jag kolla på Myrorna först, de har massor gammal fint porslin för inga pengar alls men Åhlens, Iittala annars?
    Vill ju att den ska ha lock som sitter på bra så det inte tar smak från kylen. Lagom stor. De flesta kannor är utan lock eller att de bara sitter löst.
  • SockerStinn
    josen 1 skrev 2013-08-10 21:39:37 följande:
    SockerStinn - en sån gammal flaska med konserveringslock (heter kanske inte så men en sån som man knäpper på en kapsyl typ och finns burkar med) eller så har Eva solo snygga karaffer med lock som man inte behöver ta av när man häller men som håller borta lukt och smak
    Men föresten, varför vill du inte ha mjölen i kylen?
    Får ta en kok på dem. Det trixiga är att hitta nått som barnen fixar. 

Jag vill inte ha mjölken i dörren eftersom det är varmare där än inne i kylen, särskilt o man öppnar kylen ofta får mjölken sämre hållbarhet där.  
  • SockerStinn

Välkommen igen Linn, jag har saknat uppdateringar på din blogg, den är så bra!

Själv håller jag på att återhämta mig efter åter-på-jobbet-och-sanera-springmask-veckorna. Funderade på att dra igång med FL nu igen, men beslöt mig för att vänta till nästa vecka. Åkte och shoppade kläder och klippte sen håret istället - gäller att passa på medans maken har semester så det finns lite luft i systemet. Tyvärr fanns det inga klipptider så det blev en badrumsklippning av mig själv men det blev iaf bättre än det var innan....  Hade tänkt hitta nån snygg förvaring ovanför köksskåpen men där gick jag bet så det blev klädaffärerna som fick ta mina pengar ist

Vad har vi för zon att se fram emot nästa vecka?

• SockerStinn
    Ms H skrev 2013-08-30 08:31:00 följande:
    Nu ska det bli ordning på mins torrvaror! Var hittar jag praktiska, (gärna snygga,) inte superdyra, täta burkar som helst ha genomskinliga lock samt finns i både små, mellan och stora storlekar?
    På Chlaes Ohlson har de genomskinliga burkar som är täta och praktiska, dock vita lock. Locken är lite djupa är brukrakrna är kanske större än vad man hade önskat, men de är stapelbara. 
  • SockerStinn

Hur gör man bäst rent mobilen? Känns som en infektionshärd när man tar i den hela tiden och inte kan köra den i diskmaskin

• SockerStinn

Tack för tipsen om mobilen. Vågar inte ta ren handsprit på, men kanske ska köpa sånna våtservetter. Bara det inte är nått som sabbar skärmen. Hur vet man det? 

Mossigt var det här med, men jag tror jag behöver en soffhängardag för att orka med veckan som kommer. Har iaf planerat veckan inkl matschema, och så har jag handlat. Nu dags att laga mat, och så får jag väl ta lite tvätt. Och apcka veckans alla väskor, så skönt att slippa det under veckan nu när det är tre aktiviteter per vecka plus skolgympa. Förra veckan glömde vi dock en aktivitet så den väskan är redan klar. "Och årets pris till bästa mamma går till...." suck.  

• SockerStinn
    josen 1 skrev 2013-09-16 20:57:29 följande:
    Smink-rensning var en bra idé! Och tvätta rent alla sminkborstar och sånt - någon som har ett bra knep på hur?
    Borstar ska tvättas med shampo. Helst ett utan silikoner och mineraler.
  • SockerStinn
    spökplumpen skrev 2013-09-17 07:04:46 följande:
    Vad är whb? Hur vet man om borstarna är syntet eller naturhår? Jag råkade tappa min rougeborste på golvet för några veckor sen, den tvättade jag med yes. Blev nog renare än den varit ens som ny. Sen 3 dagar senare gjorde jag om samma misstag igen så ren är borsten iaf. Min planering för igår höll inte, vilket är lite jobbigt när det inte står särskilt mkt på lappen. Men imorse gjorde jag en ny lapp där jag skrev ner allt det som jag faktiskt gjorde igår och den blev mycket längre än den andra listan. Det kändes jätteskönt så det tror jag att jag ska fortsätta med att göra, fast kanske försöka hinna göra det på kvällen istället.
    Om det är nuturhår har du betalat lite mer för den. De i naturhår jag har är mjukare, har fler hår och är ljusbruna-mörkbruna ibland skiftande, medans de syntetiska känns lite sticksiga och är glansigt svarta. 
    Yes innehåller inte någon konstigt, så det funkar att ta till naturhårsborstar i undantagsfall, dock är det starkt (mycket SLS) så torkar ur om man tar flera gånger. Shampo innehåller också SLS men inte lika mycket plus att det innehåller vårdande ämnen. Skillnaden är inte enorm. 
  • SockerStinn
    Pallas skrev 2013-09-17 07:19:55 följande:
    Helvetet bröt ut på jobbet. Nu vet jag inte hur det kommer gå... Städning kommer ha prio noll ett tag.
    Vad tråkigt att höra, hoppas allt löser sig till det bästa! 

----

Själv tampas jag med stress och har fått lägga fl åt sidan ett tag. Jag började med fl för att få kontroll på hushållet eftersom oredan skapade stress. Men istället ökade mitt kontrollbehov oh därigenom stressen. Nu känner ag att jag är på rätt köl igen och vågar kolla in i tråden igen, men jag avvaktar lite till med att starta. Har dock återgått till tvätt-rutinen lite smått  och veckoplaneringen - känns skönt. Vet inte vilket steg jag ska ta som nästa. Familjedag och egentid kanske, att planera in och få till det känns viktigt nu, hela poängen med fl är ju att få tid till det roliga. Jag får inte låta städandet bli ett självändamål.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!