Inlägg från: elinaehn |Visa alla inlägg
  • elinaehn

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Tar ett varv jag med, ska bara natta barn först.

• elinaehn

Ok

Baka bullar så vi har för alla fika besök en tid framåt

Göra ren marsvinsbur

Bada marsvin

Dammsuga

Torka av i köket

Köra diskmaskin

Köra två tvättar

Träna

Fixa middag

Betala räkningar

Vattna

Snabbrent i badrum

Ut med sopor

• elinaehn

Jag tror det är en bra lista men skulle ta golven överallt ett par dagar i veckan, inte ett rum åt gången, i övrigt tror jag på den!

• elinaehn

Hur städar man ett sju års en med alla dess små saker? Blir helt matt o försöker rensa skräp o små barns saker men så är de intressanta igen när de kommer fram, typ tåg banan... Kaos!

• elinaehn

Luktärten: nja jag var gift med en kvinna. Men det var i allafall ingen som helst skillnad, om nån undrar

• elinaehn

Ja o använd gula lappar o skriv ner istället för håll i huvudet. Gott att stryka alla typ tio femminuterssakerna sen också.

• elinaehn

Ett tips är också att om man bara tror man ska rensa elelr ta tag i EN eller ett PAR saker. Ta något som verkligen stör dig dagligen och vips har du löst något som kan glädja dagligen. jag har ett skåp i hallen där nycklar och viktiga papper och tuggummin och reflexer och... ja ni fattar, samlas. Allt i en enda röra. på en halvtimme röjde jag, papper i pärm, plastmapp till de som ska sorteras in så de inte flyger fritt i hela skåpet, ask till smågrejer, burk till mynt osv. Glädjer mig dagligen då jag går i skåpet!

• elinaehn

ett annat tips som är guld (men använd med försiktighet och bara på ytor som är tillåtet) är yes spray! det är en grön flaska som jag köper på coop. tar bort fläckar jag itne fått bort på annat sätt, inklusive dotterns tuschpennsmärken på vitt bord...

• elinaehn

tvättat fönstrewn idag! och snabbstädat balkongen så nu blir det trivsamt att sitta där sista veckorna av säsongen

• elinaehn
    Pallas skrev 2013-01-23 22:45:18 följande:
    Ja HERREGUD, det är dom!

De hällde också så fiffigt ut den påslösa dammsugarbehållaren över den rena tvätten:

Fy fan, att jag inte dog av de där åren... 
    tack Pallas för de bilderna!!!
  • elinaehn

Länge sen jag var här. Hej igen:)

Mitt nuvarande projekt är rensa o städa skåp o lådor jag ofta är i. Det är underbart att glädjas åt det städade sen var gång jag går dit.
    Diskbänken däremot... Snälla motivera mig?

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!