Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Tar ett varv jag med, ska bara natta barn först.
Tar ett varv jag med, ska bara natta barn först.
lattjo var träffade du vännen? vill också få en sån vän. o städmotivation
Ok
Baka bullar så vi har för alla fika besök en tid framåt
Göra ren marsvinsbur
Bada marsvin
Dammsuga
Torka av i köket
Köra diskmaskin
Köra två tvättar
Träna
Fixa middag
Betala räkningar
Vattna
Snabbrent i badrum
Ut med sopor
Jag tror det är en bra lista men skulle ta golven överallt ett par dagar i veckan, inte ett rum åt gången, i övrigt tror jag på den!
Hur städar man ett sju års en med alla dess små saker? Blir helt matt o försöker rensa skräp o små barns saker men så är de intressanta igen när de kommer fram, typ tåg banan... Kaos!
Pallas tack för beskrivning! Jag känner igen så från mitt äktenskap!
Luktärten: nja jag var gift med en kvinna. Men det var i allafall ingen som helst skillnad, om nån undrar
Bra jobbat!!
Ja o använd gula lappar o skriv ner istället för håll i huvudet. Gott att stryka alla typ tio femminuterssakerna sen också.
Jag är med!
Ett tips är också att om man bara tror man ska rensa elelr ta tag i EN eller ett PAR saker. Ta något som verkligen stör dig dagligen och vips har du löst något som kan glädja dagligen. jag har ett skåp i hallen där nycklar och viktiga papper och tuggummin och reflexer och... ja ni fattar, samlas. Allt i en enda röra. på en halvtimme röjde jag, papper i pärm, plastmapp till de som ska sorteras in så de inte flyger fritt i hela skåpet, ask till smågrejer, burk till mynt osv. Glädjer mig dagligen då jag går i skåpet!
Lämna böcker och magasin och serietidningarvtill myrorna!!
ett annat tips som är guld (men använd med försiktighet och bara på ytor som är tillåtet) är yes spray! det är en grön flaska som jag köper på coop. tar bort fläckar jag itne fått bort på annat sätt, inklusive dotterns tuschpennsmärken på vitt bord...
tvättat fönstrewn idag! och snabbstädat balkongen så nu blir det trivsamt att sitta där sista veckorna av säsongen
Länge sen jag var här. Hej igen:)
Mitt nuvarande projekt är rensa o städa skåp o lådor jag ofta är i. Det är underbart att glädjas åt det städade sen var gång jag går dit.
Diskbänken däremot... Snälla motivera mig?