Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

81missan skrev 2014-01-27 21:16:06 följande:
    Jag längtar till morgondagen. Känner att jag kommit av mig lite. Hade barnfri helg och lyckades vara duktig och inte göra så mycket vettigt även om det är otroligt lockande. Idag har jag varit borta i princip hela dagen, är borta imorgon kväll och mellan kl 8.30-16 på onsdag. Bäst att få en del gjort imorgon.

Hade hoppats på en annan zon kanske. Vad ska jag göra i vardagsrummet? Känns inte lockade att dra ut varje bok i bokhyllan... Kanske städa bland noterna som översållar pianot? Eller så smyger jag in i datarummet som ligger vägg i vägg. Hm. Tips nån?

Jag skulle nog köra på datorrummet.
    Vårt datorrum ligger lite sammankopplat med vardagsrummet, så jag har tänkt att jag ska hinna in där oxå när vi är i denna zonen....men just nu så hinns det inte med, eftersom jag har så lite ork. Men jag har iaf tankar om vad som behövs göras där för att inte barnen ska röra till helt där inne
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof

usch för dessa sjukdomstider, krya på er alla som är sjuka.

Själv jobbar jag hårt på min enorma trötthet....men får likso inget vettigt gjort. Skönt det snart är helg iaf så det kanske händer lite.

Men idag plockade jag iaf bort julgranspyntet så imorgon åker julgranen ut... Den har  varit fin länge men förra helgen så säckade den ihopa :)

I övrigt har vi kommit på att vi inte kan ha förstort köksbord för då blir det per automatik en hotspot på bordet.
    I vanliga fall har vi 6 sittplatser runt bordet, men stora delar av december o fram tills nu har vi haft en extra skiva i för att vi har haft så många kalas.... o allt hamnar då på bordet. Från att aldrig ha ens en hög med post på bordet så är det rätt så störigt. Så imorgon ska jag allt fälla tillbaks bordet så att det bilr som vanligt. :)

• sholof
    Hilmas skrev 2014-01-30 22:14:01 följande: 

I vardagsrummet har jag tagit en titt på mitt kaos skåp. Tömt det som är rent skräp, satt saker på plats (som har en plats). Sen tog det slut.  Återstår att gå igenom det som är kvar och bestämma vad jag ska gör med det och var sakerna ska bo. Jag vet inte ens vad jag ska förvara i skåpet. Det är ett s.k. datorskåp, men vi har ingen bordsdator längre. Skåpet är vackert, passar bra in och ser inte ut som ett datorskåp, så jag vill ha det kvar.

Jag har samma problem med min sekretär i hallen...jag vill ha den kvar för att jag tycker den är fin, den passar in. Plus att det var en av de första möbler jag köpte när jag flyttade hemifrån :)
    Men det samlar sig bara skräpt där....o jag vet inte hur jag ska få stopp på det.

Mannen hade slängt ut julgranen igår när jag var på jobb, så idag städade jag av vardagsrummet och dammsugade resten av huset.
  • sholof

Här var det tyst, städar ni för fullt? Eller ni har också fullt upp med snön :)

Jag fredagsstädar, vilket innebär att få huset mysigt inför helgen. Plockar lite som  blivit liggandes i veckan, tvättar veckans tvätt.

• sholof

Åh tulpaner, jag älskar dom. :) Glömde tyvärr handla dom igår, får kanske bli dagens uppgift. Igår hade jag med mina killar när vi handlade....så det var mer chips än tulpaner i den vagnen ;) Dagens att göra är att vika den rena tvätten och få i den på rätt ställe. Sen blir det pulka åkning och middag hos vänner.

• sholof

Känns bra att det är köket igen denna veckan, inte för att jag tror att jag kommer orka göra något extra denna veckan heller... Men om jag orkar så vet jag iaf vad jag ska göra i köket. :)

Tvättandet är också min uppgift här hemma... ibland när jag sätter mig för att vika så kommer mannen och hjälper till. Men det är inte så ofta som han sätter sig själv för att vika.
    Fast han brukar iaf flytta tvätten från tvättmaskinen till torktumlaren, så det är iaf ett steg. :)

• sholof
    81missan skrev 2014-02-04 06:30:15 följande:
    Min man skämtade i helgen om VABruari och visst. Idag blir alla barn hemma. Igår tog jag det lugnt men var duktig och lyckades behålla ordningen i köket, ska försöka fortsätta med det. Idag blir det att ta hand om fläktfiltret, kanske städa i något skåp. Sen ska jag hålla ordning på alla hot spots. Det får nog räcka så tar jag hand om barnen (o mig själv) resten av tiden.k
    Ja vi vabbar oxå här. *suck*
    Jag har förvisso jobbat inatt o kommer hem till en son som förmodligen är magsjuk. Jag ville iaf inte skicka honom på dagis så vi får gå här hemma o mysa, o han får försöka hålla mig vaken :)

Men det positiva är att jag redan har tvättat en maskin tvätt och det bara är en maskin kvar tills tunnan är tom.
    Diskmaskinen är oxå på G, så allt ligger i fas.
    Jag kommer dock inte orka göra så mycket mer idag, men är nöjd med det lilla
  • sholof

Jag håller med om att Linns måndagsuppdateringar var hur bra som helst, då visste man vad som skulle göras i veckan.
    Det är inte samma sak att gå in på FlyLady och kolla....även om det väl står samma sak.
    Saknar Linn!!

Idag blir det vab med bråkig 5åring... Fast idag är det nog jag som är sjukast egentligen.

Dagens uppgift måste bli att vika de 3 tvättar jag tvättade igår. :)
    Sen ska jag packa lite, o fixa så att jag o mannen kan åka iväg imorgon kväll o vara borta tills måndag.
    Det som krävs mest planering är katterna....o jag vet att de kommer stöka ner här tills vi kommer hem. De fäller nog extra mycket hår just nu bara för att reta mig. :)

• sholof

yes det stämmer bra. Vi åker uppåt imorgon kväll så på fredag och hela helgen kommer vi invadera er stad med omnejd.
    Har ni snö nu eller ni har också mest slask?

• sholof
    mompan skrev 2014-02-05 20:12:04 följande:
    Tog med överdraget till en kemtvätt, men fick ta hem det igen direkt. Bajs försvinner inte när man kemtvättar - så har jag lärt mig något nytt. Lngtar efter att potträningen ska vara ett minne blott...

Har du någon plan nu för hur du ska få det rent?
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!