Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
På tal om granit har vi en månadskalender därifrån med sex fält per dag, för oss blir det ett för varje person, ett för projekt/övrigt och längst ut skriver vi upp alla födelsedagar. Längst ner på kalendern finns det en plastficka där vi lägger papper som ska åtgärdas, räkningar och bonuscheckar/presentkort. Funkar bra för oss men om man är många i familjen eller har flera aktiviteter per dag är den nog lite liten...
Och på tal om inspiration - var är Linn?? Jag saknar hennes inlägg både här och på bloggen...
Jag har en sån där familjekalender med 6 fält per dag. och den funkar bra för mig, men inte resten av familjen ;) Känns som att det är jag som ska ha koll på allt.
Förra året så hade jag 2 barn på 1 fält o fick då över 2 fält för övrigt. I år så gav jag alla medlemmar i familjen vars ett fält o då blev kalendern fylld...... och efteråt kom jag på att det hade kanske varit bättre o ha kvar det som innan för då hade matsedeln också fått plats.... jaja lätt o vara efterklok.
Och jag har ju faktiskt magnettavlan i hallen där det får plats plus att det kanske kan vara liiiiite lättare för resten av familjen att kanske undra om det händer nåt speciellt i veckan. :)