Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Hur gör ni med tuber i kylskåpet? Jag kan inte hitta någon lösning som jag blir nöjd med. Det är ett irritationsmoment som måste lösas annars blir jag galen snart!
Hur gör ni med tuber i kylskåpet? Jag kan inte hitta någon lösning som jag blir nöjd med. Det är ett irritationsmoment som måste lösas annars blir jag galen snart!
Japp! Som det är nu trillar de mest runt.
Välkommen tillbaks :)
Kanske är fler som har råkat ut för samma sak för det har varit ovanligt tyst här.
Vi håller på att snabbrenovera vårt kök....i lördags fick vi hjälp att sätta upp nytt kakel och då passade vi på att rengöra fläkten o ugnen oxå...var nog längesen som det var så rent. Sen hittade vi äntligen nya filter till fläkten så nu är även de byta. :)
Visst är det kul när man väl har kommit igång, och rutinera bara rullar på.
Inatt är mitt sista jobbpass innan det är dags för 5 veckors semester, sååå skönt.
Idag så storstädade vi badrummet och toaletten, går så väldigt mycket fortare när vi hjälpa åt.
Så nu räknar vi med att våra rutiner ska ta oss igenom en behaglig semester. :)
Nu är det köksvecka igen.
Idag ska jag torka ur skafferiet. Jag har ett sånt där gammalt skafferi med ventil som tar in utomhusluft så det kommer tyvärr in lite sotpartiklar. Ja, ni förstår att hyllorna behöver våttorkas...
Jag håller med, nu gör jag saker här hemma som jag nog inte ens visste att det behövdes innan :)
Idag blir wbh, skönt att ha det gjort innan helgen. Samt att vi fåt gäster som ska övernatta tills söndag,
Vårt fläkt filter kör vi i diskmaskinen ibland, det blir iaf renare. Fast nu har vi precis satt i nytt eftersom det tillslut gick sönder. :(
Idag blir det en dag i soffan, det regnar ju. ;)
Regnet var välbehövligt både för trädgården och oss...
Hemmet är i bra ordning även efter ett 3dagars besök....bara tvättmaskinen som får jobba lite idag.
Som frk uggla skriver så är det nog viktigt att få in några slags rutiner som man gör varje dag. Som inte är beroende av när på dagen det görs utan att det ska göras.
Jag som jobbar natt förskjuter ju mina rutiner, så när jag vaknar så fixar jag med lite tvätt/disk innan jag hämtar barn o lagar mat.
Innan barnen ska sova så brukar vi rensa i köket o shajna sinken
Jag har ungefär samma rutiner på helgen när jag är ledig....dock gör jag då mest på förmiddagen.
Ms H: min hortensia blommar!!! Små få blommor dock, men den blommar. Hur går det för din?
Där är en del blom knoppar så det kommer förmodligen fler blommor.
Vi har i stort jättevarmt iväg varje dag denna veckan, bara hemma o sovit. Idag blir det till att klippa gräset, eller klövern som är där istället. Samt städa och packa för imorgon ska vi alla 6 iväg i en vecka....blir en del man behöver förberedda då.