Sagolina skrev 2014-09-22 09:27:18 följande:
Haha nu har jag läst hälften av allt som skrivits i tråden (jepp, mer än 4000inlägg!!!). Ni har blivit min kvällsläsning och underhållning i 5min pauserna mellan röjandet. Vissa kvällar har jag svårt att ligga kvar i sängen, för jag får sådan lust att fixa något här hemma:)
Hittills idag har jag tvättat två maskiner och hängt på tork, eldat en brasa för att få tvätten att torka snabbare, röjt köket efter frukosten, SoS i wcn och dammsugat över golven i kök och vardagsrum.
Tycker grunderna sitter bra nu(disk&köksytor, wc, tvätt och plocka undan), så tänker börja gå mera på djupet i oktober. Åker iväg på semester med familjen på fredagen och är borta en vecka, sen får helgen gå till att packa upp och tvätta. Efter det börjar jag med min egen version av zoner: zon1 kök, zon2 wc, hall, veranda, badrum, zon3 övre våningen(sovrum +lekrum), zon4 vardagsrum och alkov.
Höger till vänster, uppifrån och ner och verkligen gå igenom allting. Hinner på så sätt 3-4ggr/zon innan vi får en nykomling i familjen, så då borde huset ha en bra grundordning:)
Kanske är en bra ide att börja läsa om så att man själv får ny energi och inspiration. Fast i mitt fall är det energin som saknas...
Men visst är det härligt när man känner att visa rutiner sitter bra.
Bra jobbat!