• Anonym (irriterad)

Var jag för hård?

Min man och jag har betsämt att inte ta hem hundar....mina syskon och mamma har hundar och vi har sagt att vi inte vill ha hundar här mest för min man inte vill.(det blir hårigt och skitigt)
    Sist vi hade hundarna hemma så var hela soffan full med vita hundhår och det var inte så kul..
    Men igår så kom mamma hem och dem skulle inte gå in men dem stod i hallen och hon hade hunden med sig och jag sa att hundar är inte välkommna här...hon blev skitsur och bara gick och nu hör hon inte av sig....men jag ropade efter henne att det är ok om den bara är i hallen.
    Jag tycker det är inget att bli sur för ...vi har våra regler hur vi vill ha det i vårat hem och det ska väl ingen bli sur för eller?

• Svar på tråden Var jag för hård?
  • Adeliha

Svår grej det där,men kanske skulle ha sagt till henne innan dom kom.Men tror ni inte kommer att vara sura i all evighet över det :)

• Älskarlivet

Tycker du gjorde rätt och din mamma fel.

Det är ditt hem och du sa säkert det inte på ett otrevligt sätt.

Hon måste väl respektera att ni inte vill ha hundar/hundhår överallt?!
    Lite omoget av din mamma....

• Trynträ

Men hallå vilken trångsynt mamma du har. Alla gillar inte hundar bara för att hon gör det. I vårt hus skulle det aldrig få komma in en hund. Tycker de luktar illa och skitar ner. Dessutom är jag allergisk.

• Cinnalinna

Det finns hundraser som inte fäller. Men din mamma verkar ju inte ha en av de raserna.

Men jag förstar din mamma faktiskt - jag skulle bli skitledsen om min egen dotter (om jag hade en) inte släppte in mig med mina hundar, speciellt om min dotter har vuxit upp med dem.
    Men jag har aldrig förstatt mig pa hundrädda eller hundhatare.

• Trynträ

Men varför måste man ta med sig sina hundar till andra? Kan man inte bara lämna dem hemma en timme eller två om man ska hälsa på.

• Anonym (irriterad)

Det e ju så att jag bor inte själv i vårat hem...Min man kommer från ett annat land och han är inte van vid att ha hundar hemma...så då måste folk acceptera det...
    Jag vill inte ha hundar hemma pga det blir smutsigt och hårigt, men jag är inte rädd för hundar eller hatar dem...

• Zaria

Jag tycker du gjorde helt rätt,alla vill inte ha hundar eller djur överhuvudtaget i sitt hem,det får djurägare lov att acceptera,så är det bara.
    Har djur själv och tycker att man får acceptera att alla inte älskar dem eller vill städa efter mina djur.

Din mamma får ta seden dit hon kommer

• Anonym (doggen)

Har du tidigare tillåtet hundarna att komma in så borde du ha meddelat innan att ni inte vill ha dom där.
    Hos oss är alla hundar välkomna, det är bara att dammsuga sedan. I soffan kan man lägga ett skynke om dom promt ska upp i den.

• SaidaIda

Jag förstår att du inte vill ha hem hundar. Men hade du varit min syster/mamma/dotter hade du då fått lov att förstå att jag aldrig skulle besöka dig. Min hund följer mig dit jag går efter arbetstid. Hon är en del av mig och det har min familj accepterat. De valde helt enkelt mig med hund istället för att begränsa. Nu älskar de min hund och dessutom har syrran skaffat voffar, hon med. Det blir livat ibland och visst morrar de ibland, speciellt min stackars pappa som egentligen inte gillar hundar. =)

Jag har en faster som inte släpper in hundar. Hon är skitsur för att jag inte kommer dit. Sorry. Hon är välkommen hit om hon vill träffa mig.

• Cinnalinna

TS: din man är fran ett annat land - vilket d? är nyfiken - vilket land finns det där ingen har hundar hemma?

• Jackhund

Det är ditt beslut om du vill ha hundar hemma eller inte. Men det kan vara artigt att motivera varför och att säga till innan. Var för inte säga att jo hundar är fina men inte inomhus. Att säga att någons hund inte är välkommen kan faktiskt väcka hetare känslor än vad folk tror! Ibland läser människor mellan raderna och tolkar det som om de inte är välkomna heller.
    Ring din mamma och snacka lite så ordnar det nog sig!

• Anonym (irriterad)

Han kommer från Turkiet och det är inte så vanligt där att ha hundar hemma som här i Sverige..dem brukar ha hundarna på gården om dem bor på landet.....klart det finns enstaka fall men inte som här..

• Cinnalinna

Ok, blev nyfiken, min man är spanjor och han är uppvuxen med hund... hund i soffan hund i sängen haha precis som i sverige... men det är klart att spanien och turkiet är väldigt olika, vad jag vet sa anses hundar "orena" i de flesta muslimska länder.

• MidnightLady

Jag tycker du gjorde helt rätt!! Du var inte för hård mot din mamma. Det är ditt hem och måste få säga till,eller hur. Jag skulle blivit arg om min mamma bettede sig så tjurigt.

Svar på tråden Var jag för hård?